سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ديدار وزير امورخارجه ايران با نوري مالکي

دکتر ظريف وزير امورخارجه يران که به عراق سفر کرده، پيش از ظهر امروز با نوري مالکي نخست وزير عراق ديدار و گفتگو کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبري دولتي العراقيه، رايزني درباره روابط دو جانبه، شرايط کنوني در منطقه ، بحران سوريه و مسائل مورد علاقه دو طرف از مهمترين محورهاي مذاکرات ظريف و مالکي مي باشد. 

ظريف پيش از ترک تهران براي اين سفر يک روزه، در گفتگو با خبرنگاران گفت: هدف از اين سفر نزديک کردن نقطه نظرات دو کشور به يکديگر و گفتگو در خصوص مسائل مشترک و مسائل منطقه است.

وي افزود: ما و خواهران و برادرانمان در عراق قطعا نگراني‌هاي مشترکي در خصوص درگيري‌هاي جديد روي داده در منطقه، داريم.

"ظريف" در بدو ورود به عراق هم در سخناني جايگاه عراق را در سياست خارجي ايران پر اهميت خواند و از گفتگوهاي خود با مقامات اين كشور درخصوص تحولات منطقه و تحكيم روابط دوجانبه خبر داد.

 آقايان نوري مالکي و محمدجواد ظريف همچنین در ديدار امروز خود در بغداد ضمن تاکيد بر حق ملت ها براي تصميم گيري در خصوص کشور متبوع خود خاطرنشان کردند : حمله نظامي به سوريه براي ثبات و امنيت منطقه خطرناک خواهد بود.

طرفين تصريح کردند براي جلوگيري از اقدام نظامي عليه سوريه به تلاش خود ادامه خواهند داد و در اين راستا از امکانات خود در سطح منطقه و بين الملل استفاده خواهند کرد.

 مالکي در اين ديدار روابط تهران - بغداد را خوب توصيف و ابراز اميدواري کرد با تلاش هايي که صورت مي گيرد اين روابط هرچه بيشتر تقويت شود.نخست وزير عراق بر آمادگي کشورش براي توسعه روابط عراق و جمهوري اسلامي ايران در زمينه هاي مختلف تاکيد کرد. ظريف هم خواستار توسعه روابط في مابين تهران - بغداد در زمينه هاي مختلف را خواستار شد.

وزير امور خارجه کشورمان در اين سفر علاوه بر رايزني با همتاي عراقی خود با اسامه نجيفي رييس مجلس و خضير خزاعي معاون رييس جمهور عراق ديدار و گفتگو خواهدکرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.