سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با شرکت 49 دانشگاه علوم پزشکی و رقابت 514 دانشجو؛

المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور آغاز به کار کرد

پنجمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در محل دانشگاه تحصیلات تکمیلی و فناوری پیشرفته پردیس ماهان با قرائت پیام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز شد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ این المپیاد علمی در چهار حیطه‌ استدلال بالینی، مدیریت نظام سلامت، تفکر علمی در علوم پایه و هنر در آموزش پزشکی به مدت  شش روز با شرکت 49 دانشگاه علوم پزشکی از سراسر کشور برگزار می‌شود.

آزمون‌های انفرادی تیم‌های شرکت کننده در این المپیاد امروز و فردا 17 و 18 شهریورماه و آزمون‌های گروهی 19 و 20 شهریور‌ماه برگزار می‌شود.

رونمایی از پرچم پنجمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با حضور نماینده دانشجویان، پخش کلیپ معرفی جاذبه‌های گردشگری استان کرمان از برنامه‌های آیین افتتاحیه بود.

پنجمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور 21 شهریورماه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معرفی دانشجویان و دانشگاه‌های برتر به کار خود پایان می‌دهد.

براساس این گزارش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان  در آیین افتتاحیه این المپیاد گفت: 514 دانشجو از 49 دانشگاه علوم پزشکی در پنجمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور شرکت دارند.

 دکتر عبدالرضا صباحی افزود: در مجموع کننده 281 دانشجوی دختر و 233 دانشجوی پسر در چهار حیطه‌ استدلال بالینی، مدیریت نظام سلامت، تفکر علمی در علوم پایه و هنر در آموزش پزشکی به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

وی تصریح کرد: افرادی که موفق به کسب رتبه در المپیاد علمی دانشجویی شوند، امتیازی برای ورود به بنیاد نخبگان کشور به آنها تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به برگزاری پنجمین دوره المپیاد علمی دانشجویی در استان کرمان اظهار داشت: استان کرمان با 11درصد مساحت کشور و 180 هزار کیلومتر‌مربع وسعت بزرگترین استان کشور است.

دکترصباحی گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمان جزء 9 دانشگاه تیپ یک به شمار می‌رود و در حال حاضر چهار دانشگاه علوم پزشکی بم، جیرفت و رفسنجان و دانشکده اقماری سیرجان مشغول ارائه خدمت و نشر علم هستند.

وی خاطرشان کرد: در مجموع 4 هزار دانشجو و 400 عضو هیات علمی در مجموعه آموزش پزشکی استان کرمان مشغول به تحصیل و کار هستند./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.