سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لس آنجلس تايمز خبر داد:

پنتاگون طرحي براي حمله سه روزه به سوريه دارد

به گفته مقامات آمريکايي، طراحان جنگ در آمريکا براي حمله اي سه روزه به سوريه که طولاني تر از طرح اوليه است، آماده مي شوند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه لس آنجلس تايمز امروز در گزارشي به قلم "ديويد کلود" نوشت: مقامات رسمي آمريکا مي گويند، پنتاگون در حال تنظيم طرحي براي حمله به سوريه اند که چارچوب زماني آن طولاني تر از طرح اوليه خواهد بود.

ادعاي شده که طبق اين طرح، پس از موج سنگيني از حملات موشکي بلافاصله اهداف بيشتري که در حمله اول مورد اصابت قرار نگرفت يا منهدم نشد،‌ هدف قرار خواهد گرفت.

دو افسر آمريکايي گفتند، کاخ سفيد در روزهاي اخير خواستار فهرست مفصل تري شامل اهدافي بسيار بيشتر از حدود 50 هدف مشخص شده در فهرست اوليه شده است. در نتيجه برنامه ريزان پنتاگون در حال ارزيابي استفاده از بمب افکن هاي نيروي هوايي، علاوه بر پنج کشتي جنگي مستقر در شرق درياي مديترانه،  براي شليک موشکهاي کروز و هوا به زمين از فاصله صدها مايلي ساحل اند که کاملا دور از تيررس سامانه هاي دفاع هوايي سوريه است.

سوريه همچنين در حيطه آتش يک ناو گروه هواپيمابر در درياي سرخ شامل يک رزمناو و سه فروند ناو شکن است که همگي از قابليت شليک موشکهاي کروز برخوردارند.

اين افسران نظامي به علت آنکه مجاز به صحبت علني درباره اين طرح نبودند، خواستند نامشان فاش نشود.

اين طرح نظامي تقويت شده در حالي تنظيم مي شود که باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا و مشاورانش در تلاش نهايي جهت جلب حمايت عمومي و راي گيري در کنگره درباره مجوز توسل به حمله نظامي عليه سوريه است.

اوباما نگفته است که آيا در صورت مخالفت کنگره دستور حمله صادر خواهد کرد يا نه.

به گفته مقامات رسمي، اوباما هنوز خواهان حمله اي محدود است که مستلزم اعزام تعداد زيادي جنگنده نباشد. 

يک افسر آمريکايي ديگر که در جريان آخرين ارزيابي هاي اطلاعاتي قرار دارد،‌ گفت: حمله برنامه ريزي شده آمريکا "تاثير راهبردي بر وضع کنوني در جنگي که سوريها به خوبي در کنترل دارند نخواهد داشت، گرچه اين جنگ ممکن است دو سال ديگر ادامه يابد".

مقامات رسمي دولت آمريکا گفته اند که قصد دارند به ارسال تسليحات براي برخي جناح هاي شورشي در سوريه ادامه دهند. سناتور جان مک کين و ديگر جمهوري خواهان خواستار کمک به شورشيان در ازاي حمايت شان از هر قطعنامه اي براي صدور مجوز توسل به زور شده اند.

ژنرال مارتين دمپسي رئيس ستاد مشترک ارتش آمريکا طي دو روز سخنراني اش در کنگره به احتمال انجام حملات تکميلي اذعان کرد و گفت جابجايي نيروهاي ارتش سوريه هدف قراردادن واحدها را دشوارتر مي سازد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.