سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس پژوهشگاه رویان:

سلول های بنیادی در مسیر صعود به قله پیروزی

تحقیقات در زمینه سلول های بنیادی به همراه دستاوردهایش زمینه پیشرفت را در درمان بیماری ها را فراهم آورده است.

حمید گورابی، رئیس پژوهشگاه رویان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: جشنواره رویان در حوزه سلول های بنیادی تحقیقاتی در ایران و خارج داشته که همراه دستاوردهایی با در نظر گرفتن همه جنبه ها بوده است.

وی از تازه ترین ها در پژوهشگاه رویان توضیح داد و گفت: میزان موفقیت پژوهشگاه دریافتن علت و جلوگیری از ناباروری در زنان و مردان و درمان آن افزایش پیدا کرده است همچنین با شناسایی دقیق سلول های بنیادی و بیوتکنولوژی و زیست شناسی سلول ها را ه حل هایی را ترتیب اثر داده شده تا با کم ترین خطر برای بیماران بیشترین اثر درمانی را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ما هنوز در ابتدای راه در ایران و جهان در بحث سلول های بنیادی هستیم توضیح داد: محققان در استفاده از سلول های بنیادی برای درمان بیماری های مختلف به صورت متمرکز کار می کنند و در این راستا کمبود امکانات، مشکلاتی را هم فراهم می سازد.

وی خاطر نشان کرد: درمان فلج مغزی در سنین پایین با استفاده از سلول های بنیادی مغز و استخوان پیشرفت های چشمگیری داشته است.

همچنین استخوان و غضروف و ترمیم آنها، ضایعات ناشی از انفارکتوس قلبي، بهبود ضایعات پوستی در مراحل پیشرفت های چشمگیری قرار دارند./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.