سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

اشتغال 6000 نفر در معادن آذربایجان غربی / صدور 10 هزار تن سنگ معدنی از چایپاره

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از 6 هزار نفر به صورت مستقیم در معادن آذربایجان‌ غربی اشتغال دارند.

به گزارش از خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه موید حسینی‌صدر در آیین کلنگ‌زنی واحد سنگبری در چایپاره، با بیان اینکه آذربایجان غربی یکی از قطب‌های مهم تولید سنگ‌های معدنی استان است، بر لزوم اصلاح قوانین حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری و قانون کار در کشور تاکید کرد و اظهار داشت: مسئولان باید از توان بخش خصوصی برای شکوفایی صنعت و معدن استان حداکثر استفاده را ببرند.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در استان بیش از 6 هزار نفر به صورت مستقیم در معادن اشتغال دارند، تصریح کرد: 450 نفر از این افراد را متخصصین و مهندسین معدن و زمین‌شناسی تشکیل می‌دهند و می‌توان با فرآوری سنگ در استان امکان اشتغال‌زایی را به چندین برابر وضعیت فعلی رساند.

جلیل غفاری فرماندار چایپاره نیز در این مراسم با اشاره به اینکه بهترین و با کیفیت‌ترین معادن سنگ مرمریت کشور در شهرستان چایپاره تولید می‌شود، گفت: هم‌اکنون در شهرستان چایپاره بیش از 116 معدن به ثبت رسیده است و از این تعداد 16 معدن در حال بهره‌برداری است و سالانه بیش از 10 هزار تن سنگ معدن از این شهرستان صادر ‌می‌شود و در آینده نزدیک شهرستان چایپاره با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به یکی از قطب‌های مهم معدنی استان و کشور تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه این کارخانه سنگبری در نزدیکی روستای بادکی با سرمایه‌گذاری 96 میلیارد ریالی بخش خصوصی در زمینی به مساحت هفت هزار متر مربع و زیربنای دو هزار و 100 متر مربع ظرف مدت یک سال ساخته خواهد شد، گفت: این کارخانه سالانه بیش از 120 هزار مترمربع تولید سنگ خواهد داشت و برای بیش از 30 نفر نیز امکان اشتغال مستقیم فراهم خواهد آورد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.