سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشوه عربستان و قطر به کنگره آمریکا براي حمله به سوريه

تحليلگر آمريکايي در گفتگو با پرس تي وي گفت: عربستان و قطر براي حمله به سوريه به کنگره آمريکا رشوه مي‌دهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه پرس تی وی ؛ وبستر گريفن تارپلي، مورخ آمريکايي مي‌گويد که عربستان سعودي و قطر، در حال رشوه دادن به کنگره آمريکا براي حمله نظامي عليه سوريه هستند. 

تارپلي در مصاحبه با پرس تي‌وي گفت: «گزارش شده است که عربستاني‌ها و قطري‌ها، مقادير زيادي پول به عنوان رشوه به خانواده ها و ذي‌نفوذان سياسي و اقتصادي مرتبط با اعضاي کنگره پرداخت کرده‌اند.»

وي در ادامه افزود: «هيلاري کلينتون، 500 هزار دلار طلا و جواهر از شاه عربستان سعودي دريافت کرده و هيلاري کلينتون فقط اکنون در انديشه جنگ است.»باراک اوباما، رئيس جمهوري آمريکا، در انتظار مجوز کنگره براي حمله به سوريه است. واشنگتن ماه گذشته، دولت سوريه را به حملات با تسليحات شيميايي متهم کرده است. روز جمعه، اوباما اذعان کرد که او بار سنگيني براي متقاعد کردن اعضاي کنگره در مورد راه ‌انداختن يک جنگ جديد در خاورميانه دارد. 

وي گفت: «در پايان روز هم قابل تصور است که من نمي‌توانم اکثريت مردم آمريکا را قانع کنم که کاري که انجام مي‌دهم درست است.»وي در ادامه افزود: «و هر عضوي از کنگره در نهايت بايد در اين مورد تصميم بگيرد.»

تارپلي نيز گفت که جنگ آمريکا عليه سوريه با اجازه کنگره ولي بدون مجوز شوراي امنيت سازمان ملل غيرقانوني است. رئيس جمهوري آمريکا قرار است در مورد حمله نظامي عليه سوريه روز سه‌شنبه براي مردم آمريکا سخنراني کند. روز چهارشنبه، جان کري، وزير خارجه آمريکا، گفت که برخي کشورهاي عربي پيشنهاد داد‌ه‌اند که کل هزينه جنگ عليه سوريه را پرداخت کنند. کري در مجلس نمايندگان آمريکا گفت: «در پاسخ به پيشنهاد کشورهاي عربي براي پرداخت هزينه‌ها و کمک به جنگ، جواب ما قطعا بله است.» وي در ادامه افزود: «‌آنها پيشنهاد بسيار قابل توجهي دادند و منظورم اين است که پيشنهاد آنها حائز اهميت است.» 

وي در ادامه افزود: «در واقع، برخي از آنها گفته‌اند که اگر آمريکا آماده است تا کل کار را انجام دهد، ما هم مي‌خواهيم با روشي ديگر در جايي ديگر کمک کنيم.آنها هزينه را پرداخت خواهند کرد. آنها در انتظار اين هستند که چگونه اين کار را بکنند.»
برچسب ها: سوریه ، عربستان ، قطر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.