سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پی ارتحال حضرت آيت الله حاج سيد حسن طاهري خرم‌آبادي‌(ره)

جامعه مدرسين حوزه علميه قم پيام تسلیت اعلام كرد.

در پی ارتحال حضرت آيت الله حاج سيد حسن طاهري خرم‌آبادي‌(ره) جامعه مدرسين حوزه علميه قم پيام تسلیت اعلام كرد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران،  پیام تسلیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی ارتحال حضرت آيت الله حاج سيد حسن طاهري خرم‌آبادي‌(ره) بدين شرح است:

 
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 ( انا لله و انا الیه راجعون)
 
خبر ارتحال حضرت آيت الله حاج سيد حسن طاهري خرم آبادي (ره) موجب تاسف و تأثر گرديد. ايشان از فقهاي وارسته و شاگردان مبرّز حضرت امام(ره) بود كه عمر خود را در راه نشر معارف اهل‌البيت«عليهم‌السلام» سپري نمود و همواره تلاش و كوشش فراوان در تربيت طلاب و فضلاي حوزه‌هاي علميه داشت.
 
زندگي عالمان مجاهد در عصر ما همواره با مبارزه رژيم منحوط پهلوي همراه بوده است. آيت الله طاهري خرم‌آبادي(ره) نيز چون ديگر عالمان عصر خويش و مانند پير و مراد و مقتداي خويش،‌ حضرت امام خميني(ره) حكومت ننگين پهلوي و سكوت در مقابل ستمهاي آن را بر نمي‌تابيد و به‌طور مداوم با سخنراني‌ها، نامه‌ها و اعلاميه‌ها و به زندان رفتن‌ها، نقش مهمي را در پيشبرد انقلاب و پيروزي آن ايفا ‌كرد.
 
ايشان در سال 1341 در خصوص لوايح شش گانه اصلاحات رژيم پهلوي از طرف حضرت امام خميني (ره) مأمور به روشنگري مردم و علماء خرم‌آباد شد كه نقش مهمي را در اين مسئله ايفاء نمود.
 
وي پس از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي همواره مدافع نظام و رهبري بود و در مسئوليت‌هاي گوناگون از جمله عضويت در مجلس خبرگان قانون اساسي و هيات رئيسه آن، نمايندگي حضرت امام در امور حج و زائران بيت الله الحرام، نمايندگي حضرت امام در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، امامت موقت جمعه تهران و عضويت در شوراي نگهبان ايفاي نقش نمود.
 
جامعه مدرسين حوزه علميه قم رحلت اين عالم برجسته كه خود از اعضاي مؤثر و پر سابقه جامعه مدرسين بود را به محضر حضرت بقية‌الله الاعظم «ارواحنا له الفداء»، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقليد «دامت‌بركاتهم»، حوزه‌هاي علميه، ‌بيت شريف ايشان و به ويژه مردم شريف استان لرستان تسليت عرض نموده؛ علو درجات را براي آن فقيد و صبر و اجر فراوان براي بازماندگان آن مرحوم خواستار است.
 
 
و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
محمد یزدی
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.