سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

تاریخ گذشته هر کشور در ساخت آینده آن کشور تأثیرگذار است

نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند گفت: تاریخ گذشته هر کشور و به خصوص نقاط برجسته و موفقیت‏ آمیز آن، در ساخت آینده آن کشور تأثیر گذار است.

سعید افشار نادری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: دوران هشت سال دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ معاصر ماست که باید ارزش ‏ها و دستاوردهای آن نه فقط در زمان کنونی، بلکه برای نسل‏ های آینده هم حفظ شود.

وی ادامه داد: در بسیاری مقاطع تاریخی شاهد شکست و تحقیر بودیم که باید از آنها عبرت گرفت، اما موفقیت‏ های تاریخی باید صیانت شوند.

افشارنادری افزود: شاید آن زمان و با وجود درگیر شدن بسیاری از نیروهایی که می ‏توانستند در عمران و آبادانی کشور تأثیر گذار باشند در جنگ، کسی مفهوم این جمله را به درستی درک نکرد.

فرماندار شهرستان دماوند تصریح کرد: اما امروز و پس از گذشت بیش از دو دهه از پایان جنگ تحمیلی، شاهد آن هستیم که دستاوردهای درخشان کشور در عرصه‏ های مختلف حاصل سختی‏ های دوران جنگ است.

وی ادامه داد: اینکه امروز دشمنان در تعرض به کشورهای مسلمان منطقه تعلل می ‏کنند، خود حاکی از تسری یافتن فرهنگ ایثار و شهادت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.

افشارنادری اضافه کرد: دفاع ما مقدس بود، چرا که دشمنان علاوه بر بهره‏جستن از توان بیش از 40 کشور بر ضد نظام اسلامی، از تمامی شیوه‏ های غیر انسانی در جنگ استفاده کردند؛ اما در مقابل رزمندگان اسلام در بدترین شرایط هم مرتکب اعمال منافی حقوق بشر نشدند.

وی تصریح کرد: این‏ها همه برای نظام اسلامی ارزش است که باید در حفظ و صیانت از آنها کوشا بود./س


برچسب ها: کشور ، تاریخ ، آینده ، معاصر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.