سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رضایی:وزارت ورزش باید اتاق فکر باشد/مشکل ورزش عدم اجرای قوانین فعلی و نداشتن قوانین به روز است

عضو سابق هیئت مدیره استقلال گفت: بازی دربی یک بازی معمولی نبودو هواداران ترجیح می دادند جام را از دست بدهند امادر اين ميدان شکست نخورند.

اميدوار رضايي در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: در خصوص بازی پرسپولیس- استقلال باید بگویم توقع از دو تیم بالاتر بود.

بازیکنان هر دو تیم بايد بازی سنگین تر و تکنیکی تری را از خود به نمایش می گذاشتند. از قبل هم چنین بازی برای همه ی ما قابل پیش بینی بود، چرا که بازی دربی یک بازی معمولی نیست و همین حساسیت و فشار روانی بسیار این بازی را صدها برابر سختتر می کند.

هواداران دربی دوست دارند تیمشان جام را از دست بدهد اما این بازی را نبازد و برنده از زمین بازی خارج شود.

مبحث روانشناسی و روان شناختی موضوع بسیار مهمی است که باید در این بازی ها مورد بررسی قرار بگیرد. باید حسابی روی روحیه و مسائل روانشناسی بازیکنان کار شود تا آنها بتوانند از پس جو بازی و ورزشگاه برآمده و بازی واقعی خود را به نمایش بگذارند.



وي در ادامه گفت: استقلال موقعیت های خوبی داشت که می توان گفت نسبت به گذشته بهتر بازی کرد اما به خاطر همان مسائل روحی و فشاری که حاکم بود نتوانستند به خوبی از آنها استفاده کنند و نتیجه ای که باید را کسب کنند.

وي در پایان سخنان خود درباره داوری گفت: سوت زدن در بازی های دربی بسیار حساس و سخت است. داور نیز مانند بازیکنان تحت تأثیر جو و فشارهای روحی بالایی است. در بازی دربی خشونت های بسیاری دیدیم که اگر جدی تر در این موضوعات تصمیم گرفته می شد این بازی اخراجی هم می توانست داشته باشد، اما کار داور بسیار سخت است چرا که بدون اینکه عمدی در کار باشد باید به سود و زیان تیم ها سوت بزند.

داوری اين بازي با آن همه خشونت، خوب بود و داور توانست با وجود آن همه فشار روحی خوب از پس بازی برآید.

*فتح اله زاده استقلال را از حاشیه دور می کند

وی همچنین در خصوص مدیر عامل استقلال اظهار داشت: که آقای فتح اله زاده آدم باتجربه ای است و یکی از دلایل موفق این تیم هماهنگی مدیریت با کادر فنی بوده که توانسته این هماهنگی و موفقیت را حفظ کند و از ایجاد حاشیه بپرهیزد.

*مشکل ورزش عدم اجرای قوانین فعلی و نداشتن قوانین به روز

وی در مورد مشکل عمده ورزش کشور گفت: متاسفانه عمده ورزش کشور عدم اجرای قوانینی است که در حال حاضر وجود دارد و ورزش کشورمان قوانین به روز ندارند و به همین دلیل بعضی از فدراسیون ها با عمل نکردن مقررات که در اساس نامه فدراسیون هاست نتوانستند جایگاه خود را حفظ کنند که توجه به مقررات یکی از مسائل جدی است که همه باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

*فدراسیون ورزش خود نهاد مستقل است  بايد به آن بها بدهند

وی ادامه داد: فدراسیون ها خودشان نهادی مستقل هستند و باید به دولت کمتر وابسته باشند و همچنین دولت کمتر دخالت سیاسی داشته باشند تا اعتبار جهانی برای تک تک فدراسیون ها اعمال شود و جایگاه فدراسیون ورزش حفظ شود اگر قوانین بروز شود چارچوب اولیه قانونی وزارت خوانه انجام شود بقیه کارها شخصی است و هر کس براساس نظر شخص خود می تواند عمل کند پس باید در وهله اول چارچوب قانونی تعیین شود. منابع مالی در اختیار فدراسیون ها قرار بدهند و اختیارات و جایگاه ها مشخص شود و اینها مشکلاتی است که باید روشن شود.

*وزارت ورزش باید اتاق فکر باشد

وی خاطرنشان کرد: وزارت ورزش باید اتاق فکر باشد باید همه نخبگان ورزش و کسانی که سابقه علمی و اجرایی و دانشگاهی دارند باید در کنار هم قرار بگیرند تا وزارت ورزش اتاق فکر شود و یک جمع خردمندانه شکل گیرد.

رضایی در خصوص سرپرستی آقای صالحی گفت: وقتی قانون اساسی وزارت خانه ای وزیر ندارد وضعیت آن را رئیس جمهور تا 3 ماه کنترل می کند و یک سرپرست را دار راس وزارت خانه قرار می دهد و این نماینده اختیارات کامل را می تواند در اختیار داشته باشد به همین دلیل آقای صالحی سرپرست وزارت ورزش تجربه مدیریتی بالایی دارد و به دلیل نزدیکی با رئیس جمهور می تواند از اختیارات خود استفاده کند و باید با تقویت فدراسیون ورزشی به ورزش کشور سر و سامان/آق
برچسب ها: استقلال ، هواداران ، بازی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.