سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جهانگيري:

مردم از سال آينده آثار مثبت سياستهاي اقتصادي دولت را مي‌بينند

معاون اول رئيس‌جمهور با بيان اينکه امروز ديگر فرصت اشتباه نداريم و بايد دقيقترين تصميمات را اتخاذ کنيم، گفت: آثار مثبت سياستهاي اقتصادي دولت بر وضعيت معيشت مردم از سال 93 مشاهده خواهد شد و در مدت باقيمانده از سال جاري بايد تلاش کنيم از روندهاي منفي شاخص‌هاي اصلي اقتصاد جلوگيري کنيم.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس جمهور پيش از ظهر امروز (شنبه) در مراسم توديع و معارفه صدوقي و حاجي ميرزايي دبيران سابق و فعلي هيئت دولت، از اعضاي دولت يازدهم به عنوان پاکترين و مجرب‌ترين افراد ياد کرد و گفت: متاسفانه برخي افراد سخنان نادرستي در خصوص دولت مي‌گويند اما بيانات اخير رهبر معظم انقلاب در هفته دولت در خصوص دولت يازدهم، گويا و نشان‌دهنده ويژگيهاي اين دولت است.
 
وي افزود: دولت بايد با نگاه احترام‌آميز به منتقدين و مخالفين خود بنگرد و در مقابل نقدها خود را پاسخگو بداند چرا که نقد يک وديعه الهي است.
 
جهانگيري در ادامه با بيان اينکه اصلي‌ترين بار اداره کشور بر دوش دولت است گفت: امروز کشور هم به لحاظ وضعيت اقتصادي و هم از نظر مسائل بين‌المللي تحت فشار است و از همه کساني که دلسوز نظام و ملت ايران هستند انتظار مي‌رود که دولت را در پيشبرد اهداف و عبور از مشکلات ياري کنند.
 
جهانگيري با تأکيد بر لزوم پاسخگو بودن دولت در قبال مردم افزود: دولت خود را در مقابل خداوند، مقام معظم رهبري، مردم و شهدا متعهد و پاسخگو مي‌داند چرا که هر دولتي که از پاسخگويي دور باشد و خود را مکلف به آن نداند به مسير انحراف کشيده خواهد شد.
 
معاون اول رئيس‌جمهور با تأکيد بر اينکه منافع ملي کشور بايد بر همه مسائل ترجيح داده شود، تصريح کرد: منافع ملي در رأس همه تصميمات قرار دارد و نبايد در تصميم‌گيري‌ها منافع حزبي، فردي و گروهي بر منافع ملي ارجحيت پيدا کند.
 
معاون اول رئيس‌جمهور اضافه کرد: امروز ديگر فرصت اشتباه نداريم و بايد دقيقترين تصميمات را اتخاذ کنيم که در اين زمينه دفتر هيئت دولت مي‌تواند با بهره‌گيري از مجربترين کارشناسان کشور نقش مهمي را در تصميمات هيئت دولت ايفا کند.
 
معاون اول رئيس‌جمهور با بيان اينکه تصميمات دولت آثار مستقيمي بر وضعيت مردم دارد، خاطرنشان کرد: هر چه توانمندي و دانش کارشناسان دفتر هيئت دولت افزايش پيداکند به همان ميزان مي‌تواند در بهبود تصميمات دولت و اثرگذاري آن بر جامعه نقش موثر و مفيدتري داشته باشد.
 
وي با اشاره به اهميت فراوان کميسيونهاي دولت گفت: بايد ساز و کاري طراحي شود که دستور جلسات کميسيونها منطبق با مسائل جامعه باشد و آحاد جامعه حس کنند که نظرات و دغدغه‌هاي آنان در تصميمات هيئت دولت لحاظ شده است.
 
جهانگيري در ادامه خاطرنشان کرد: آثار مثبت سياستهاي اقتصادي دولت بر وضعيت معيشت مردم از سال 93 مشاهده خواهد شد و در مدت باقيمانده از سال جاري بايد تلاش کنيم از روندهاي منفي شاخص‌هاي اصلي اقتصاد جلوگيري کنيم.
 
وي در بخش ديگري از سخنان خود با تقدير از زحمات صدوقي دبير سابق هيئت دولت ، اظهار اميدواري کرد که حاجي ميرزايي دبير هيئت دولت در اين مسئوليت موفق باشد و نقش موثري را در انجام وظايف و ماموريتهاي دولت ايفا کند.
 
در اين مراسم صدوقي و حاجي ميرزايي نيز در سخناني به بيان ديدگاه ها و نظرات خود در خصوص دفتر هيئت دولت پرداختند.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.