سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رهبر در همايش بين‌المللي اتحاديه جهاني زن مسلمان:

غربی‌ها از نشست زنان مسلمان احساس خطر كرده‌اند

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: غرب از نشست زنان مسلمان احساس خطر كرده و ممكن است فشارهايي را به اعضاي اين اتحاديه وارد كنند لذا طبيعي است با لزوم هوشياري و با تقويت گفتمان و با ياري خداوند متعال فعاليت هاي خود را با ارائه برنامه‌هاي از پيش تعيين شده ادامه دهيم.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "فاطمه رهبر" نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در همايش بين‌المللی اتحاديه جهاني زن مسلمان با اشاره به ضرورت و شرايطي كه در جهان اسلام در رابطه با ايفاي نقش زن بوجود آمده گفت: من با عنوان يك خدمتگزار به اتحاديه براي رسيدن به اهداف و اقدامات مؤثر پيشنهاداتي را عنوان می‌كنم كه ان‌شاالله بتوان آنها را عملياتي كرد.
 
وي افزود: مشكلات در تمامي كشورهاي اسلامي وجود دارد که با ورود انقلاب اسلامي به ايران چهره واقعي زن مسلمان با ابتكار عمل امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري به نمايش درآمد و مورد حمايت لازم قرار گرفت به همين دليل خانواده، جامعه و حكومت اسلامي اعتماد آورد و اين اجازه را داد كه زن از حالت ابزاري خارج و وارد عرصه‌هاي مختلف شود.

رهبر اظهار داشت: به بركت انقلاب اسلامي زنان و تمام عرصه‌هاي اجتماعي و سياسي فعال شدند و موانع آنها رفع و فعاليت‌ها تخصصي‌تر شد و دوش به دوش به همراه آقايان وارد صحنه شدند.

این نماينده مجلس شورای اسلامی تصريح كرد: طبق گفته فرهيخته‌اي از كشور عراق آقايان نگران جانشيني بانوان در پست‌هاي خود هستند، شما بايد اين سوء تفاهم‌ها را رفع كنيد چرا كه بانوان به هيچ عنوان به دنبال اين خط فكري نيستند.

وي ادامه داد: زنان با ارائه الگوهاي مناسب بايد نشان دهند، تنها به دنبال تساوي جنسيتي نيستند بلكه به دنبال عدالت جنسي به صورت شايسته هستند تا بتوانند در جايگاه شايسته خود قرار گيرند كه با كمك يك نگاه ژرف و دقيق اسلام زنان مي‌توانند در جامعه بيش از پيش به پويايي خود ادامه دهند.

رهبر افزود: ضرورت اين نشست است تا اندازه‌ای است كه بتوان فعاليت خوبي در راستاي كارآمد كردن زنان مسلمان در كشورهاي اسلامي شروع كرد.

وي گفت: در درجه اول بايد از ديدگاه و  جايگاه زن دفاع كرد چراكه در برخي كشورهاي اسلامي به خصوص غرب نوعي اسلام هراسي وجود دارد و نگاه ویژه‌ای به زنان ندارند كه در اين صورت نبايد عقب نشيني كرد و بايد بانوان بيش از  گذشته به فعاليت‌هاي خود ادامه دهند.

رهبر خاطر نشان كرد: نكته مهمي كه قابل توجه بوده، انتقال مباني فكري اسلام‌گرايان در عرصه بين‌الملل است كه نيازمند به كار و تلاش بيشتر در اتحاديه جهاني زن مسلمان است.

وي مطرح كرد: در كشورهاي نهضت و جنبش اسلامي حركت‌هايي صورت گرفته است كه زنان را مورد حمايت قرار دهند تا موفق‌تر از قبل در عرصه‌هاي مختلف بين‌المللي گام بردارند پس در اين راستا با تلاش در جهت گفتماني با يك الگوي مناسب در رابطه با بانوان نبايد اجازه داد غرب زنان را به انفعال بكشد.

رئيس جلسه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اذعان داشت: گرچه اين گفتمان‌ها در كشورهاي غربي ظاهراً به اوج خود رسيده است اما تصوير اين گفتمان‌ها در خصوص زنان رو به سرافكندگي و سرآشيبي است كه نياز به بررسي پژوهشي توسط اتحاديه دارد تا بتوان جايگاه مناسبي براي بانوان فراهم كرد.

رهبر باتوجه به خط مشي غرب در خصوص بانوان گفت: واگذاري نقش زنان به مردان در غرب و كمرنگ كردن نقش زن در خانواده و وظيفه مادري و همسري و تبديل زن به يك ابزار جنسيتي افتخار غرب است تا بتوانند از اين طريق به كشورهاي اسلامي فشار وارد كنند كه اين نياز به يك نوع هم انديشي براي زنان مسلمان است و اميدواريم اين اتحاديه توجه ويژه‌اي به آن كند.

وي افزود: بهره‌مندي از زنان روشنفكر فعال فرهنگي سياسي انقلابي مي‌تواند در جهت احياي ارزش‌هاي ديني، معنوي و اجتماعي بسيار مؤثر واقع شود.

این نماینده مجلس اظهار داشت: غرب از نشست زنان مسلمان احساس خطر كرده و ممكن است فشارهايي را به اعضاي اين اتحاديه وارد كنند لذا طبيعي است با لزوم هوشياري و با تقويت گفتمان و با ياري خداوند متعال فعاليت هاي خود را با ارائه برنامه‌هاي از پيش تعيين شده ادامه دهيم.

رهبر در پایان با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبری كه در آخرين نشست زنان فرهيخته فرمودند راه اندازي مركز عالي در راستاي فعاليت بانوان بايد مورد توجه قرار گيرد خاطرنشان كرد: بخش عمده‌اي از اين اهداف رصد فعاليت بانوان جهان اسلام در عرصه بين‌الملل است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.