سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

کاهش کلسترول خون با مصرف لپه

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: لپه منبعی غنی از فیبر بوده و به همین دلیل برای پیشگیری از یبوست، کاهش کلسترول خون،‌ تنظیم قندخون و کاهش بیماری‌های قلبی – عروقی توصیه می‌شود.

نقشی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، افزود: مقدار سدیم لپه کم است و به همین خاطر به افراد فشار خونی خوردن آن توصیه می‌شود.

وی لپه را در حفظ سلامت قلب تاثیرگذار دانست و تشریح کرد: لپه مانع از ايجاد پلاک در رگ هاي خوني مي شود و به حفظ سلامت قلب کمک مي کند.

نقشی با اشاره ای به نقش لپه در کاهش وزن ادامه داد: فيبر موجود درلپه، احتمال خطر بيماري هاي قلبي، سکته و بيماري هاي روده را کاهش مي دهد و در کاهش وزن نيز موثر است.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با توصیه ای به افراد کم خون یادآور شد: یکی از ویژگی‌های بارز لپه در مقایسه با سایر حبوبات این است که سریع پخته می‌شود، لپه از نظر مواد معدنی منبع خوب آهن بوده و برای افرادی که کم‌خون هستند، ماده غذایی مناسبی به حساب می‌آید.

وی اظهار داشت: مصرف هريک پيمانه لپه، ۱۴درصد نياز روزانه بدن به آهن را تامين مي کند.

نقشی ضمن بازگو نمودن نفخ کمتر حاصل از مصرف لپه در مقایسه با سایر حبوبات تاکید کرد: لپه هم مانند سایر حبوبات نفاخ است اما چون پوست آن گرفته می‌شود به مراتب نفخ حاصل از مصرف لپه کمتر از سایر حبوبات بوده و خیلی نیاز به خیساندن ندارد اما افرادی که احساس می‌کنند با مصرف لپه دچار نفخ می‌شوند، بهتر است آن را خیسانده، آب آن را دور بریزند و بعد آن را به غذایشان اضافه کنند./س

 

 

 

 

برچسب ها: کاهش ، کلسترول ، خون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.