سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

منبع بزرگ کانيون در زير يخ

در زير يخ گرينلند، با 750 کيلومتر طول منبع بزرگي از کانيون پنهان شده است.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از بخش علم و تکنولوژي خبرگزاري ANSA ايتاليا، زير يخ گرينلند يک دره عميق و باريک بزرگ به عنوان کنيون بزرگ در آريزونا واقع شده است.
براساس اين گزارش اين دره عميق و باريک Groenalndia که براي ميليون ها سال تحت پوشش يخ قرار داشته ، حدود 750 کيلومتر طول و عمق 800 متر دارد.

آريزونا ، داراي ويژگي هاي يک رودخانه پر پيچ و خم است و در مقايسه با سورن طولاني ترين رودخانه در انگلستان، ، به طول حدود 350 کيلومتر داراي گستردگي و عمق کمتر است .

محققان صدها مايل از داده ها را براي چندين دهه توسط رادار ناسا براي بازسازي چشم انداز پنهان توسط تجزيه و تحليل يخ جمع آوري شده، استفاده کرده اند.

  تجزيه و تحليل تمام داده هاي راداري به شيوه اي سازگار ، محققان را در کشف اينکه دره عميق و باريک از يک لايه سنگ تشکيل شده است که از مرکز جزيره گسترش و در فلات عميق متصل به اقيانوس منجمد شمالي در انتهاي شمالي آن به پايان مي رسد، کمک کرد .

برخي از داده هاي مورد استفاده در اين مطالعه از يک عمليات ناسا به نام پل يخ که شش سال پيش انجام شده، اين موضوع را ثابت مي کند.

ديويد وان ، هماهنگ کننده بررسي قطب جنوب بريتانيا مي گويد: نشان مي دهد که زمين هنوز همه اسرار آن دره عميق و باريک 750  کيلومتري و حفظ آن در يخ براي ميليون ها سال به خودي خود کشف شده است.

اما اين تحقيق براي بهبود درک ما از گذشته گرينلند مهم است، لايه اي از يخ ا اين منطقه منجر به بالا آمدن سطح دريا شده است.
برچسب ها: کانیون ، بخ ، ناسا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.