سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احتمال دروغ بودن پيامك هاي كوتاه بيشتر است

زمانی که کاربران در انواع مختلف پیام‌های دیجیتالی از جمله پیامک‌ها، شبکه‌های اجتماعی یا پیام‌های فوری دروغ می‌گویند، نسبت شرایط معمولی زمان بیشتری را برای پاسخگویی به پیام‌های دریافت شده صرف می‌کنند.

به گزارش جامعه اطلاعاتي باشگاه خبرنگاران  نتایج حاصل از یک مطالعه جدید در دانشگاه بریگمن یانگBrigham Young نشان داد ، افرادی که در انواع مختلف پیام‌های دیجیتالی دروغ می‌گویند، پیام خود را بیشتر مورد ویرایش قرار می‌دهند و نسبت به شرایط معمولی پیام را به صورت کوتاه‌تر ارسال می‌کنند.
 
تام مسروی ( Tom Meservy) از استادان سیستم‌های اطلاعاتی دانشگاه Brigham در این باره توضیح داد: «ارتباطات دیجیتالی بستر مناسبی را فراهم می‌کند تا کاربران در صورت تمایل بتوانند دروغ بگویند یا واقعیت را آن طور که هست، نشان ندهند. این فضا به کاربران امکان می‌دهد هویت خود را پنهان کنند یا با هویت موجه‌تر ظاهر شوند».
 
او در ادامه خاطرنشان کرد: «متاسفانه انسان‌ها در تشخیص اینکه فریب می‌خورند یا خیر بسیار ناتوان هستند. ما در حال ساخت روش‌هایی هستیم که بتوان این نقص را برطرف کرد».
 
به گفته مسروی، انسان‌ها در 54 درصد مواقع می‌توانند صحبت‌های درست را از حرف‌های دروغ به درستی تشخیص دهند.
 
زمانی که یک پیام دیجیتالی ارسال می‌شود این قضیه دشوارتر می‌شود، زیرا شما نمی‌توانید صدای فرد مقابل را گوش دهید، یا در جریان حالات او قرار گیرید./ف
برچسب ها: دروغ ، پیامک ، کوتاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.