سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات مردم پاکستان علیه جنایت پهپادهای آمریکایی

مردم پاکستان با برگزاری تظاهرات در اسلام آباد، پایتخت این کشور بر ضد حملات پهپادهای امریکا به منطقه قبایلی در شمال غرب پاکستان اعتراض کرده‌اند.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي‌وي ، معترضان با تجمع در مقابل پارلمان پاکستان و سر دادن شعارهای ضد امریکایی سیاست واشنگتن در حمله هوایی به این منطقه قبایلی را محکوم کردند.
آنها همچنین از دولت پاکستان خواستند برای مقابله با حملات غیرقانونی پهپادهای امریکا به این کشور اقدامات عملی اتخاذ کند.
این حرکت اعتراضی توسط احزاب و گروه‌های مذهبی پاکستان سازماندهی شده بود که عقیده دارند کمپین پهپادهای ترور امریکا در مناطق قبیله‌نشین پاکستان ناقض حق حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور آسیایی است.
یکی از معترضان گفت :امریکا در مناطق قبایلی به میزان زیادی حقوق بشر را نقض می‌کند. حملات پهپادها بر خلاف قوانین بین‌المللی است و ما در اینجا جمع شده‌ایم تا پایان فوری چنین حملاتی را شاهد باشیم.
روز پنج‌شنبه (۱۴ شهریور) در اثر حمله یک پهپاد امریکایی به یک منطقه مسکونی در منطقه غلام خان در وزیرستان شمالی که در امتداد مرز افغانستان قرار دارد دستکم ۶ نفر کشته شدند.
وزارت خارجه پاکستان روز جمعه (۱۵ شهریور) با انتشار بیانیه‌ای حمله خونین اخیر پهپادهای ترور امریکا را به شدت محکوم کرد.
با این وجود معترضان خشمگین در اسلام آباد می‌گویند صرفا محکوم کردن این حمله کافی نیست. 
نواز شریف، نخست وزیر پاکستان اخیرا حملات هوایی امریکا به کشورش را محکوم و آن را ناقض قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل توصیف کرد.
واشنگتن مدعی است که در حملات پهپادها شبه‌نظامیان را هدف قرار می‌دهد با این وجود آمار تلفات نشان می‌دهد غیرنظامیان پاکستانی اغلب قربانی این حملات بدون مجوز سازمان ملل به این کشور هستند.
امریکا اغلب از پهپادهای ترور خود برای هدف قرار دادن اهدافی در پاکستان و سایر کشورهای جهان از جمله یمن و افغانستان استفاده می‌کند. اوباما اخیرا استفاده از این پهپادهای جنجالی را ابزاری برای "دفاع شخصی" خواند.
سازمان ملل می‌گوید حملات پهپادهای امریکا به پاکستان به طور فزاینده‌ای اجرای قوانین بین‌المللی را به چالش می‌کشد. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.