سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

کلیه روستاهای بالای 10 خانوار شهرستان های اهر و هریس برق رسانی می شوند

نماینده مردم شهرستان های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی خبر داد: کلیه روستاهای بالای 10 خانوار شهرستان های اهر و هریس برق رسانی می شوند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، عباس فلاحی باباجان، در مراسم افتتاح مسجد و طرح آبرسانی روستای قلندر در بخش مرکزی شهرستان اهر گفت: باموافقت وزارت نیرو و مسئولین ذیربط استانی اهالی روستا های بالای 10 خانوار از نعمت آب آشامیدنی سالم و تأمین روشنایی و برق در شهرستان های اهر و هریس بهره مند خواهند شد.

وی، از آغاز عملیات اجرایی سد ایثار اهر برای تأمین آب مشروب و کشاورزی قسمت اعظمی از روستاهای بخش مرکزی خبرداد و افزود: با اتمام این پروژه شاهد رونق بخش کشاورزی منطقه در پایاب این سد و تبدیل اراضی دیم به آبی با سیستم مکانیزه جدید آبیاری تحت فشار و قطره ای خواهیم بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، همچنین تسریع در عملیات اجرایی سد (هرزه ورز ) شهرستان هریس را از خواسته های اصلی اهالی این شهرستان برشمرد و افزود: عملیات مطالعاتی این سد به اتمام رسیده و ردیف اعتباری نیز در بودجه سال92 لحاظ شده است که امیدواریم با تأمین اعتبارات لازم عملیات اجرایی این پروژه مهم و حیاتی برای کشاورزان شهرستان هریس محقق شود.

وی ، تلاش های انجام شده در مناطق زلزله زده از سوی مردم، خیرین و مسئولان را قابل توجه عنوان کرد و اظهار امیدواری نمود زیرساخت های اساسی روستاهای زلزله زده از جمله طرح هادی روستایی، راههای ارتباطی و جاده های دسترسی بین مزارع تقویت شود

فلاحی باباجان، توسعه مدارس، خانه های بهداشت روستایی، کتابخانه و سایر مکان های عام المنفعه در روستاها را ضروری برشمرد.

در این مراسم امام جمعه شهرستان اهر نیز خواستارمشارکت خیرین در ساخت مساجد آسیب دیده از زلزله شد.

حجت الاسلام حاجی زاده، مسجد را پایگاه بزرگ دینی، نماد اتحاد و همدلی مسلمانان برشمرد و افزود: باید در کنار مرمت و بازسازی اماکن مسکونی به ساخت مساجد و مکان های فرهنگی روستاها نیز توجه جدی شود.

وی، با اشاره به اینکه بازسازی و اتمام اماکن مسکونی در روستاها شور و نشاط و افزایش امید به زندگی را منجر شده اظهار امیدواری کرد باتوسعه مکان های فرهنگی در روستاها شاهد ترویج مشارکت در کارهای عام المنفعه و جذب جوانان و نوجوانان به برنامه های فرهنگی و دینی باشیم./س

برچسب ها: برق ، رسانی ، روستا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.