سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

استقرار 53 دستگاه شتاب نگار در سطح استان اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از استقرار 53 دستگاه شتاب نگار در سطح این استان خبر داد.

منصور شیشه فروش در حاشیه همايش ملي بحران آب در كاشان در گفگتوی اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان با اشاره به تخصیص اعتبار مناسب در سالهای گذشته برای این کار گفت: این دستگاه ها می تواند شتاب افقی زمین را برنامه ریزی کند و اطلاعات لازم از جمله چگونگی رفتار زمین در این زلزله ها را به محققان در این عرصه بدهد.

وی مطالعات لرزه خیزی در مناطق مختلف استان اصفهان را یکی دیگر از اقدامات مدیریت بحران استانداری این استان دانست و افزود:بر اساس این مطالعات و مشخص شدن اولویتهای مدیریت بحران استان در شهرستانها از جمله شهر اصفهان، کاشان، نائین و شهرضا مطالعات لرزه خیزی این شهرها با همکاری دانشگاه ها و مراکز علمی تحقیقاتی انجام شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در ادامه با اشاره به تاسیس دو پایگاه لرزه نگاری در شهر اصفهان و قمصر از طریق مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران با توجه به وضعیت خاص گسلهای ایجاد شده در این دو شهر گفت: در حال حاضر 12 مرکز لرزه نگاری در سطح استان اصفهان وجود دارد که اطلاعات پایگاه را دریافت و به مرکز ارسال می کند.

وی اجرای طرح جامع مدیریت بحران با همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان را خاطرنشان کرد و گفت: مطالعات مبحث زلزله نیز در این طرح پیش بینی شده است.

به گفته شیشه فروش ، طرح مقاوم سازی سازه های مسکونی در شهرها و روستاها را از دیگر اقدامات مدیریت بحران استانداری اصفهان برشمرد و گفت: با اجرای این طرح، اعطای تسهیلات دولتی و بنیاد مسکن تحت نظارت ناظران فنی 35 هزار واحد مسکونی در شهر و روستهای جمعیت زیر 12 هزار نفر طی 4 سال گذشته مقاوم سازی شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان مقاوم سازی 10 هزار واحد مسکونی تا سال آینده را خاطرنشان کرد و گفت: مقاوم سازی 180 هزار واحد مسکونی نیز تا چند سال آینده انجام می شود.

شیشه فروش با اشاره به تداوم اثرات خشکسالی در کاشان و برداشت بی رویه آب از سفره های آب زیر زمینی گفت: 5 میلیارد ریال اعتبار خشکسالی برای آبرسانی سیار به 22 روستای کاشان در تابستان امسال اختصاص یافت.

وی در پایان از تخصیص اعتبار اضطراری برای تداوم آبرسانی سیار و تامین آب به روستاهای کاشان را خبر داد و گفت: 8 روستای کاشان به طور کامل آب ندارند./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.