سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

شوراها زمینه ماندگاری مردم در روستاها را فراهم کنند

نماینده مردم ساوه و زرندیه گفت: دهیاران و شوراهای اسلامی نقش بسزایی در توسعه و پیشرفت روستاها بر عهده دارند و می توانند با حداقل هزینه بیشترین بهره برداری را داشته باشند.

شهلا میرگلوبیات در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود: حضور گسترده مردم پاي صندق هاي راي تمامي معادلات دشمن را برهم زد و حماسه سياسي را خلق كرد.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات شوراها گفت: شوراها تجلی‌گاه و تبلور اراده مردم در حوزه مدیریت شهری و روستایی هستند که کارآمدی و تلاش آنان موجب توسعه و آبادانی شهرها و روستاها می‌شود.

وی افزود : شوراها ظرفیتی مهم در خدمت‌رسانی به مردم هستند که در سایه همدلی بین اعضا و برنامه‌ریزی و انتخاب شهرداران لایق و توانمند در شهرها و دهیاران سختکوش و پرتلاش در روستاها به دور از سیاسی بازی می‌توانند شعار خدمت‌رسانی بی‌منت به ولی نعمتان خود را عملی کنند.

وی گفت : به دلیل قرار گرفتن در شرایط تحریم و با توجه به محدود بودن اعتبارات، باید با مدیریت بهینه در هزینه ها بیشترین بهره برداری را کرد که در این میان دهیاران و شوراهای اسلامی نیز نقش به سزایی دارند و لازم است با کارشناسی و دقت فراوان و صرف حداقل هزینه حداکثر بهره برداری را داشته باشند.

وی افزود : تقویت برنامه های فرهنگی و اصلاح سبک زندگی و تلاش برای اعتلای توان اقتصادی و اجتماعی روستائیان از وظایفی است که باید شوراها و دهیاران به خوبی آن را اجرا کنند.

وی گفت : شوراها پل ارتباطی بین مردم و مسوولین هستند و پتانسیلی برای ارائه خدمات به مردم بوده و نباید عضویت در شورا به واسطه اعتماد مردم فقط به دنبال کسب موقعیت اجتماعی بود بلکه تقویت جایگاه شوراها و خدمت به مردم مهمترین وظیفه است./س
برچسب ها: شورا ، روستا ، ساوه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.