سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد شاعر کشورمان از نحوه ی ترانه سرایی

مصطفی محدثی خراسانی ضمن انتقاد از ترانه سرایان کشورمان از بی توجهی آنها نسبت به لایه های زیرین اندیشه و زبان گله مند است.

مصطفی محدثی خراسانی شاعر و ترانه سرای بزرگ کشورمان در گفتگو با خبرنگار حوزه ی ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: مسیر ترانه سرایی در فضای ادبی هنری کشور ما چندان طبیعی و سیر و سلوک دار نبوده در حالیکه شعر در واقع در طول تاریخ مسیر مشخصی داشته و راه خودش را پیدا کرده و به آن مواردی که شعر فارسی را می شناسیم دست یاقته است.

وی ادامه داد: عموما کسانی که وارد حوزه ی ترانه می شوند کار ترانه سرایی را سهل می گیرند و توجه چندانی به لایه های زیرین اندیشه و زبان ندارند و این باعث بکار نبردن اصول ترانه نویسی می شود.

محدثی خراسانی عنوان کرد: به نظرم همانگونه که تمام کارهای بزرگ در طول تاریخ ادبیات فارسی و همچنین گشودن راههای تازه در این عرصه بدست کسانی که ریشه دار بوده اند، صورت گرفته بنابراین در حوزه ی ترانه هم باید امیدوار باشیم که با کمک و پشتوانه شاعران در حوزه ی ترانه هم باید امیدوار باشیم که با کمک و پشتوانه شاعران ریشه دار و آشنا به اصول و دارای مهارت بالا فضای خوبی شکل بگیرد و ترانه و تصنیف ریشه دار در فرهنگ و با پشتوانه های عظیم فرهنگی را متداول کنیم.

وی با اشاره به مؤثر بودن انجمن های ترانه نویسی بیان کرد: در صورت برگزاری این انجمن ها به صورت هدفمند و با تمهیدات ویژه ضمن رفع خلاهای موجود تاثیر بسیار زیادی در بهبود این روند خواهند داشت، در غیر این صورت هیچ پیشرفتی حاصل نخواهد شد./ي2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.