سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/امام جمعه بجنورد تأکید کرد:

استقبال هرچه باشکوه تر از خدام رضوی

امام جمعه بجنورد در نشست ستاد استانی دهه کرامت با محوریت استقبال از خدام رضوی و جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید، بر استقبال باشکوه از خادمان آستان علی بن موسی الرضا(علیه السلام) در این استان تأکید کرد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد در جلسه استانی ستاد دهه کرامت که با محوریت استقبال از خدام حرم مطهر رضوی در استان خراسان‌ شمالی با اشاره به اهمیت ایام این دهه، استقبال با شکوه از خادمین بارگاه مقدس علی بن موسی الرضا(علیه السلام) و حضور آنان در این استان را بهترین برنامه برای تبیین پیام‌های سیره رضوی در ایام دهه کرامت و میلاد امام هشتم(علیه السلام) نام برد.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه موضوع بسیار اساسی و کلیدی"توحید بدون ولایت، کاربردی نیست و نتیجه ای ندارد" توسط امام هشتم(علیه السلام) به صورت کامل نشر داده شد، اضافه کرد: امام رضا(علیه السلام) پیام امامت و ولایت را در کنار توحید تعمق بخشید و لازم است این مهم را مورد توجه قرار دهیم و از این ایام به شکل ویژه و صحیحی بهره برداری کنیم.

وی همچنین توصیه کرد: در فرصت حضور خدام در استان خراسان شمالی بحث چگونگی زیارت با معرفت و آگاهانه و نیز تلاش برای دین شناسی در مردم به ویژه جوانان هرچه بیشتر تبیین شود.

نهادینه سازی معارف اهل بیت)علیهم السلام( در راستای جشن های زیرسایه خورشید

سیف الله مطلبی، معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی نیز دراین جلسه با تأکید بر نهادینه ساختن معرفت به اهل بیت )علیهم السلام( به ویژه امام رضا(علیه السلام) گفت: برای اینکه کمالات ائمه اطهار)علیهم السلام( از هر حیث در جامعه تسری یابد، باید به شکل مناسب و صحیحی جهت‌دهی و دغدغه و حساسیت های لازمه آن در جامعه ایجاد شود.

وی در تکمیل مطلب فوق همچنین گفت: در این باره لازم است از تمام ظرفیت‌های فرهنگی و هنری و همچنین قابلیت‌های اجرایی استان بهره ببریم و دستگاه‌های مختلف با دغدغه و انگیزه های دینی و اعتقادی وارد عمل شوند.

حسین ثابت قدم وحید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز در ادامه دهه کرامت را دهه توجه به ارزش‌های الهیکه می تواند به پایگاهی مستحکمی برای مقابله با آسیب‌های فرهنگی و دینی نام برد و اظهار داشت: اگر آحاد جامعه با اهل بیت)علیهم السلام( انس یابند، بدون شک در مسیر رشد و تعالی قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه دهه کرامت و ایام میلاد امام رضا)علیه السلام( می‌تواند به نوعی دهه شکرگزاری باشد، ادامه داد: ما دراین دهه با تأسی از فضایل اخلاقی ائمه اطهار)علیهم السلام( می‌توانیم ارزش‌های دینی را در جامعه در میان اقشار مختلف به ویژه در میان جوانان نشر دهیم.

وی همچنین استقبال از خدام رضوی تحت عنوان جشن های مردمی و معنوی زیر سایه خورشید، بزرگداشت امامزادگان و نیز برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی هنری را از مهمترین برنامه‌های مدنظر دراین ایام نام برد و افزود: خدام رضوی با حضور در این استان حامل و پیام آوران امام‌ رئوف هستند که باید تا حد ممکن در برنامه‌ریزی برای استقبال شایسته از آنان تلاش شود.

شایان ذکر است که ششمین دوره جشن های ملی و معنوی زیر سایه خورشید در سال جاری همزمان ایام سالروز ولادت امام رضا(علیه السلام) و دهه کرامت در 120 شهر از 22 استان کشور و همچنین در 17 شهر از 6 کشور جهان شامل آلمان، هندوستان، افغانستان، عراق، لبنان و امارات برگزار می شود که طی آنها برگزاری مراسم جشن‌های مردمی در 10 مسجد استان به همت اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، همایش تکریم امامزادگان و نیز برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی هنری در بقاع متبرکه و نیز در مسیر استقبال از خدام را می‌توان از برنامه‌های مهم مدنظر ویژه ایام دهه کرامت نام برد.


برچسب ها: امام ، جمعه ، بجنورد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.