سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مؤمن‌نسب در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مجازات "جرايم اينترنتي" متناسب با جرم نیست

يك كارشناس فضاي مجازي در خصوص مجازات‌ها و مکانیزم‌های پیش‌بینی‌شده در قانون برای برخورد با متخلفان اینترنتی گفت: قوانین فعلی از حیث پیش‌بینی‌ مجازات‌ها و مکانیزم‌های لازم ایراداتی دارد به طوري كه از سويي مجازات متناسب با جرم نیست و از سوي دیگر بحث حقوق شهروندی و جمع‌آوری و استفاده از اطلاعات افراد از مواردی است که در اين قانون تکلیف آن روشن نشده است.

"روح‌الله مؤمن‌نسب" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، درباره مجازات‌ها و مکانیزم‌های پیش‌بینی‌شده در قانون برای برخورد با متخلفان اینترنتی اظهار داشت: ماده 21 و 23 قانون جرایم رایانه‌ای، جرم و مجازات‌ها را تعیین کرده و ماده 22 قانون جرایم رایانه‌ای مکانیزمی دموکراتیک برای بررسی و مقابله با جرایم رایانه‌ای پیش‌بینی كرده است.

وي افزود: به نظر مي‌رسد قوانین فعلی از حیث پیش‌بینی‌ مجازات‌ها و مکانیزم‌های لازم، ایراداتی دارند به طوري كه از سويي مجازات متناسب با جرم نیست و از سوي دیگر بحث حقوق شهروندی و جمع‌آوری و استفاده از اطلاعات افراد از مواردی است که در اين قانون تکلیف آن روشن نشده البته اين بحث امروز در جهان نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

اين كارشناس فضاي مجازي با اشاره به افشای جاسوسی تارنماهای آمریکایی از کاربران اینترنت توسط اسنودن، اظهار داشت: اين مطلب حتی اتحادیه اروپا را مجبور کرده در واکنش به آن تصویب لایحهٔ "قوانین حفظ داده‌ها" را که یکی از مهم‌ترین بندهای آن "حق فراموش‌شدن آنلاین" است، در دستور کار خود قرار دهد.

مؤمن‌نسب در پايان خاطرنشان كرد: با همه این احول، قانون جرایم رایانه‌ای فعلی از کامل‌ترین قوانین مرتبط با این حوزه در جهان است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: جرایم ، اینترنتی ، مجازات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
علی سالاری
۱۳:۲۶ ۱۷ شهريور ۱۳۹۲
خیلی برنامه خوبی دارید