سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برلين از تصميم پاريس در خصوص سوريه استقبال کرد

"گوئيدو وستروله" وزير امور خارجه آلمان از سخنان "فرانسوا اولان"د رييس جمهور فرانسه در مورد منتظر ماندن براي انتشار گزارش بازرسان سازمان ملل متحد در مورد سوريه پيش از هرگونه تصميم گيري در مورد ادامه اقدامات در اين کشور، استقبال کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاري فرانسه، وستروله در گفتگوي زنده با شبکه اي ار دي آلمان از ويلنيوس تصريح کرد: من از سخنان اولاند که اعلام کرد فرانسه قبل از هر اقدامي براي انتشار نتيجه تحقيقات بازرسان سازمان ملل صبر خواهد کرد،‌ استقبال مي کنم.

نشست وزيران امور خارجه کشورهاي اروپايي در مورد سوريه در ويلنيوس ليتواني برگزار شد.

اولاند پيشتر در سن پترزبورگ روسيه پس از اجلاس گروه 20 عنوان کرده بود پاريس پيش از اقدام نظامي بر ضد دمشق منتظر گزارش سازمان ملل متحد در مورد استفاده از سلاح شيميايي در سوريه خواهد ماند.

وي در واقع با اين سخنان به خواسته بيشتر شرکاي اروپايي خود و در صدر آنها آلمان پاسخ داد.

برلين پيش از اين نيز مشارکت در اقدام نظامي ضد سوريه را رد و اعلام کرده بود جزء يازده کشور گروه 20 که خواهان اقدام بين المللي قوي در پي استفاده از سلاح شيميايي در سوريه هستند، نيست.

وستروله همچنين بارديگر بر موضع کشورش تاکيد و اعلام کرد تنها "راه حل سياسي" مي تواند به صلح در سوريه منجر شود.

وي افزود شکست کشورهاي گروه 20 در دستيابي به موضع مشترک در مورد سوريه در اجلاس سن پترزبورگ به اين معنا نيست که ما تلاش ها در اين خصوص را رها خواهيم کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.