سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعال سیاسی سوری؛

آمریکا می خواهد شکست در سوریه را جبران کند

فعال سیاسی سوری با اشاره به اینکه شکست واشنگتن در زمینه دخالت غیر مستقیم در سوریه تنها دلیل حمله نظامی می باشد، تاکید کرد: سوریه با توطئه ای آمریکائی، صهیونیستی و عربی مواجه است و باید خود را برای حمله آماده کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه العالم؛" خلف المفتاح" در مصاحبه با این شبکه  گفت: کشورهای غربی و آمریکا برای تغییر معادله خاورمیانه به نفع خود و بازیابی نفوذی که از دست داده اند، دست به کار شده اند.
 
فعال سیاسی سوری افزود: اجلاس گروه 20 تغییری در سیاست آمریکائی تجاوز به سوریه ایجاد نکرد و اوباما تصمیم نهائی را درباره سوریه اتخاذ کرده است.
 
وی در ادامه دلیل ارجاع تصمیم حمله به سوریه به کنگره آمریکا را ناکامی اوباما در کسب اجماع بین المللی دانست و گفت: اوباما ترجیح داد تا کنگره به جای شورای امنیت سازمان ملل متحد تصمیم بگیرد و حمله به سوریه را توجیه کند و در صورت شکست در حمله به سوریه هم کنگره را عامل شکست آتی خود معرفی خواهد کرد.
 
المفتاح گفت: ارجاع این مساله به کنگره می تواند شکست اوباما را هم توجیح کند آمریکا زمانی که شورای امنیت بازوی سیاسی و نظامی اش بود ، خود را مدافع صلح و امنیت جهانی نشان می داد و با تغییر توازن قدرت در جهان متوسل به کنگره شده است تا .  
 
خلف المفتاح تاکید کرد: آمریکا برای تجاوز به سوریه به دنبال بهانه است زیرا نتوانسته با فعالیت های تروریستی و کمک متحدان منطقه ای خود سوریه را به کنترل خود درآورد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.