سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمریکا ده کشور را برای حمله به سوریه دور خود جمع کرد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از اعلام آمادگی ۱۰ کشور برای حمله به سوریه خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از صدای روسیه:کاخ سفید امروز، جمعه بیانیه مشترکی درباره اوضاع سوریه منتشر کرد که ۱۰ کشور متحد و هم‌پیمان این کشور آن را امضا کرده‌اند.سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفته است، ۱۰ کشور آلبانی، استرالیا، کانادا، دانمارک، فرانسه، لهستان، رومانی و ترکیه در بیانیه ای مشترک آمادگی خود را برای مشارکت در حمله نظامی به سوریه اعلام کرده اند.

کشورهای امضاکننده بیانیه مذکور، ضمن تکرار ادعاها درباره اینکه دولت سوریه مسئول انجام حملات شیمیایی در منطقه غوطه شرطی در حومه شهر دمشق در روز ۲۱ آگوست بوده خواستار پاسخ قدرتمند بین‌المللی» به این حادثه شده‌اند.

در این بیانیه با توجه به اینکه اقدام نظامی بدون مجوز شورای امنیت، تنها به قصد دفاع از خود مجاز است آمده است: امضاکنندگان این بیانیه همواره از قطعنامه قدرتمند شورای امنیت حمایت کرده‌اند اما می‌دانند که این شورا اکنون فلج شده است، همان طور که برای دو سال و نیم چنین بوده است.

در بخش دیگری از این بیانیه تصریح شده: ما با علم به اینکه درگیری‌های سوریه راه حل نظامی ندارد، بر تعهدمان برای جستجوی راه حلی سیاسی از طریق اجرای کامل مفاد بیانیه ۲۰۱۲ کنفرانس ژنو تأکید می‌کنیم.

وزیرخارجه آمریکا نیز گفته است: شماری از کشورهای عضو اتحادیه عرب مانند عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر در حمله آمریکا به سوریه با آمریکا همگام خواهند بود.
برچسب ها: سخنگو ، آمریکا ، حمله
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.