سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ولادیمیر پوتین؛

کشورهای حامی حمله نظامی به سوریه از قوانین بین اللملی تخطی می کنند

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در سخنانی اظهار داشت:کشورهای حامی حمله به سوریه قوانین بین اللملی را آشکارا نقض می کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم:"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه در سخنانی با تاکید بر اینکه بیشتر حوادثی که پیرامون استفاده سلاح شیمیایی در سوریه رخ می دهد؛تحریک آمیز است، اظهار داشت:کشورهای حامی حمله به سوریه قوانین بین اللملی را آشکارا نقض می کنند.

"پوتین" در  ادامه بر این نکته تاکید کرد:"بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل با اقدام نظامی علیه سوریه مخالف است.

"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت:سوریه شریک راهبردی ماست و اگر هدف حمله قرار بگیرد به این کشور کمک خواهیم کرد،همانطور که اکنون در زمینه اقتصادی و نظامی به این کشور کمک می کنیم.

 وی افزود:آمریکا ، ترکیه ، عربستان سعودی و کانادا از دخالت نظامی در سوریه حمایت می کنند اما روسیه ، چین ،هند ، اندونزی ، آرژانتین ، برزیل ، آفریقای جنوبی ، آلمان ، ایتالیا و دبیر کل سازمان ملل متحد و البته خیلی محتاطانه نخست وزیر انگلیس به تبع پارلمان مخالف دخالت نظامی در سوریه هستند .

رئیس جمهور روسیه افزود : خاورمیانه منطقه بسیار حساسی است ، زمانیکه مناقشه یا اتفاقی در این منطقه رخ می دهد قیمت نفت و گاز بالا می رود و این نوسان بر رشد اقتصادی تاثیر منفی می گذارد .

پوتین با بیان اینکه در روز نخست نشست گروه بیست تا نیمه شب در حال رایزنی درباره سوریه بودیم گفت : در این زمینه با دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس هم ملاقات داشتم .

رئیس جمهور روسیه با اشاره به پیام رهبر کاتولیک های جهان به وی به عنوان رئیس گروه بیست برای جلوگیری از دخالت نظامی در سوریه گفت : کاربرد سلاح شیمیایی از اقدامات تحریک آمیز شورشیان مخالف دولت سوریه برای دریافت کمک خارجی است .

پوتین تاکید کرد : کاربرد زور در سوریه در دو حالت امکان دارد ، ابتدا دفاع از خود که در این حالت سوریه به آمریکا حمله نکرده است و دوم با تصمیم شورای امنیت سازمان ملل متحد امکان دارد .

رئیس جمهور روسیه با کنایه به همتای آمریکایی خود گفت : در نشست دیروز شخصی گفت که کسانیکه علی رغم این دو شرط اقدام می کنند خود را ورای قانون می دانند .

وی در پاسخ به پرسشی درباره ملاقات با اوباما گفت : با اوباما ملاقات داشتم ، البته ایستاده نبود ، دیدار در حالت نشسته برگزار شد و 20 تا 30 دقیقه گفتگو کردیم .

پوتین افزود : بعد از این دیدار مواضع ما تغییر نکرد اما به حرف یکدیگر گوش کردیم و توافق شد که لاوروف و کری در آینده نزدیک درباره موضوعات با هم گفتگو کنند .


برچسب ها: پوتین ، حمله ، سوریه ، تخطی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.