سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

قرآن مجید بر معاد جسمانی تاکید دارد

امام جمعه رودهن گفت: قرآن مجید در دسته های مختلف آیات خود بر وجود معاد جسمانی تاکیددارد و علما و دانشمندان هم به این موضوع اعتقاد دارند.

حجت الاسلام والمسلمین حسین توسلی درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن در مورد اهمیت بحث معاد در اسلام گفت :آیا معاد جسمانی یا روحانی است از اهمیت بالایی برخوردار است این سئوال در بین فلاسفه و علما و عرفا به صورت بسیار گسترده مطرح است اگر بگوییم که معاد جسمانی است یعنی همه آدم ها با روحشان همراه جسمشان محشور می شوند و قیامت برپا می شود و سئوال و جواب و بهشت و جهنم است که معاد جسمانی تعریف می شود.

وی در ادامه این مطلب تصریح کرد :نظریه دیگری در باب معاد وجود دارد که مسئله معاد روحانی است یعنی اینکه در قیامت جسمی در کار نیست همان حقیقتی که خداوند متعال از روح خود در جسم انسانها دمیده است با آن حقیقت محشور می شوند او پاسخگو است ودر مورد کردارش جواب می دهد.

امام جمعه شهر رودهن با اشاره به آیات قرآن مجید در رابطه با معاد جسمانی اضافه کرد:ولی اکثر علما و دانشمندان مهم اسلامی بر معاد جسمانی اعتقاد و تاکید دارندما در قرآن کریم هشت گروه دسته از آیات شریف قرآن مجید داریم که اثبات می کنند معاد جسمانی است و این سئولات هم مطح می شود که چگونه استخوانهای پوسیده زنده می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین حسین توسلی بیان کرد:یکی از مشرکان و بت پرستان قریش استخوان پوسیده را پیداکرد و در دستش در محضر پیامبر گرامی اسلام خورد کرد و به پیامبر گفت که شما که می گویید خداوند مرده ها را زنده می کند این استخوان خاک شده را چطور زنده می کند قرآن مجید می فرماید که قدرت خداوند را همین جا باید جستجو کرد که خداوند متعال به استخوانهای پوسیده هم حیات می دهد و مجددا به ساحت قیامت بر می گرداند.

امام جمعه رودهن بیان کرد: دسته دوم این سئوال را بیان می کند که چگونه انسانها از قبر به پا می خیزند آن هنگامی که در صور دمیده شود در صور دوم همه قیام می کنند و همه مرده ها اولین و آخرین همه قیام می کنند و به اطراف خود نگاه می کنند و بعد دستور حشر و نشر صادر می شود که دسته ای از آیات قرآن به این موضوع اشاره کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسین توسلی اظهارداشت:سوم اینکه بار دیگراز خاک محشورمی شویم آیه ای که امیر المومنین (ع) در محراب مسجد کوفه برزبان آوردند "از خاک آفریده شدیم و به خاک بازمی گردیم و از هم خاک مجددا سر برمی آوریم و محشور می شویم و گروهی از آیات قرآن مجید هم بر این نکته تاکید دارددرگروه چهارم معاد همچون زنده شدن مردگان است معاد یعنی بازگشت همه موجودات به ذات و خلقت اول خود ./س


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.