سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تصمیم گیری مقامات مصری درباره انحلال "اخوان المسلمین" تا چند روز آینده

منابع رسمی مصری اعلام کردند مقامات این کشور تا چند روز دیگر درباره انحلال یا عدم انحلال سازمان غیر دولتی اخوان المسلمین تصمیم می گیرند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ مقامات مصری اخوان المسلمین را به سوءاستفاده از قدرت متهم می کنند. ارتش مصر که دو ماه پیش محمد مرسی رئیس جمهور این کشور را برکنار و بازداشت کرد از سه هفته گذشته با همکاری پلیس همه تجمع های حامیان مرسی را متفرق کرده است. بیش از 2000 نفر از اعضای اخوان المسلمین از جمله رهبران اصلی آنها زندانی شده اند. نزدیک به 1000 نفر از 14 اوت کشته شده اند که اکثریت آنها را تظاهر کنندگان طرفدار مرسی تشکیل می دهند. 

مطبوعات مصر روز جمعه اعلام کردند انجمن اخوان المسلمین براساس تصمیم وزارت همبستگی اجتماعی منحل شده است.انجمن اخوان المسلمین خود 85 سال پیش پایه گذاری شد ولی هرگز در مصر مشروعیت قانونی نداشت وگاهی اوقات تحمل و گاهی دیگر سرکوب می شد. شریف شوقی سخنگوی دولت مصر گفت : من این اخبار را تکذیب می کنم. این اخبار دروغین است. دولت هیچ تصمیمی نگرفته است. 

هانی مهنا سخنگوی وزارت همبستگی اجتماعی گفت : «‌ این تصمیم تا چند روز دیگر اعلام خواهد شد. مقامات مصر اتحادیه اخوان المسلمین را به ارتکاب اعمال خشونت بار، استفاده از مقر اجتماعی آن برای پرداختن به سیاست و ذخیره سلاح هایی که از آنها برای شلیک به تظاهر کنندگان استفاده می شود، متهم می کنند. »

وی گفت : ما به رهبران اخوان المسلمین این فرصت را دادیم تا درباره این اعمال توضیح دهند ولی آنها توضیحی ندادند. نیمی از رهبران ملی و محلی اخوان المسلمین دستگیر شده اند. رهبران اصلی آنها به ویژه مرسی به جرم « تحریک به کشتن تظاهر کنندگان » محاکمه شده اند.

دولت موقت مصر که پس از کناره گیری مرسی توسط ارتش این کشور در راس قدرت قرار گرفت، اخوان المسلمین را به «‌ تروریسم » متهم می کند و از 14 اوت حملات بسیار مرگباری را برای متفرق کردن تجمع های آنها آغاز کرده است. 
برچسب ها: انحلال ، اخوان ، مصر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.