سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون آموزشي دانشکده خبر داد:

پرطرفدارترين و کم طرفدارترين گرايش هاي دامپزشکي

در سال جاري، پر طرفدارترين و کم طرفدارترين رشته هاي دامپزشکي در مقطع دکترا مشخص‌شد.


دکتر سارنگ سروري، معاون آموزشي دانشکده دامپزشکي دانشگاه تهران در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: جزوه هاي  اکثر اساتید اين دانشکده به روز بوده و آنها  مطابق با پیشرفت علم در زمینه های مختلف علمی و تخصصی خود تدریس می کنند.



وي افزود: پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی در حوزه های مختلف در کنار حضور دانشجویان پرسشگر در مقاطع تحصیلات تکمیلی، به اساتيد اجازه نمی دهد که‌ از کتب و یا جزوه هاي درسی قدیمی استفاده کنند، همچنين دروس ارائه شده  در يک سر فصل تدوين شده اي تعریف شده‌اند که با نظارت مدیران گروه های آموزشی تدریس می شود.

معاون آموزشي دانشکده دامپزشکي دانشگاه تهران ادامه داد: در سال گذشته، با تشکيل کارگروه هاي مختلف  و توجه نياز جامعه به تربيت دامپزشکان در حوزه هاي مختلف‌ علمی و شغلي، مطابق با برنامه های آموزشی دانشکده های دامپزشکی دانشگاه‌های معتبر دنیا ، واحدهای آموزشی و سرفصل های دروس در دوره دکتراي عمومی دامپزشکی در اين دانشکده مورد بازنگری قرار گرفت. 

سروري ادامه داد: در مقطع دکتراي‌تخصصی، با نظارت عالی شورای برنامه ریزی آموزشی دانشگاه تهران ، بازنگری در واحد ها و سرفصل دروس پيگيري مي شود.

وي با اشاره به رشته هاي اين دانشکده تاکيد کرد: در حال حاضر دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران مجری 25 رشته تخصصی در مقاطع PhD و DVSc است‌که رشته دکتری (PhD) فناوری تولید مثل در دامپزشکی برای  نخستين بار در سال جاری دانشجو می پذیرد.

معاون آموزشي دانشکده دامپزشکي دانشگاه تهران درباره پرطرفدارترين و کم طرفدارترين رشته هاي دامپزشکي در مقطع دکتراي تخصصي  اظهار داشت: دکترای تخصص بهداشت مواد غذایی، بهداشت و بیماری‌های طیور و بهداشت و آبزیان از پرطرفدارترين و دکتری تخصصی آناتومی و جنین شناسی مقایسه ای دامپزشکی، بافت شناسی دامپزشکی ، پاتولوژی دامپزشکی از کم طرفدارترين رشته هاي اين دانشکده هستند. 

سروري تصريح کرد: در سال جاري حتی پيش از اعلام اسامی پذیرفته شدگان این رشته از سوی سازمان سنجش ، بروشورهایی که به معرفی رشته دامپزشکی می پردازد تهیه و سعی شد در اختیار داوطلبانی که رتبه های بالاي کنکور داردند و علاقمند به تحصیل در این رشته اند قرار گیرد تا با شناخت بیشتر، اقدام به انتخاب رشته تحصیلی در رشته دامپزشکی کنند.

وي با اشاره به تبديل به داخل يادآور شد: دانشجویانی که مشغول به تحصیل در دانشگاه هاي خارجي هستند در صورت تمایل و تابع ضوابط وزارت علوم، می توانند در مقاطع تحصیلات تکمیلی ، ادامه تحصیل خود را تبدیل به داخل نمایند و در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران تحصیل کنند
معاون آموزشي دانشکده دامپزشکي دانشگاه تهران يادآور شد: تلاش در  راستاي ارتقای کیفیت آموزشی . مدیریت قوی در زمينه راهکارهایی که منجر به افزایش کیفیت آموزشی در دانشگاهها شود، از مهمترين خواسته از وزير علوم ينده است./ح
برچسب ها: آموزش ، دامپزشکی ، دکترا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۰۲ ۲۵ آبان ۱۳۹۴
ممنون از اطلاع رسانی خوبتون