سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محکومیت دخالت نظامی در سوریه از سوی سران اسپانیا و اوروگوئه

لوئیس آلمارگو، وزیر خارجه اوروگوئه روز پنجشنبه در مصاحبه‌ای خبری با خوزه مانوئل مارگایو، وزیر خارجه اسپانیا از مخالفت کشور خود با هرگونه دخالت نظامی بدون اجازه سازمان ملل متحد خبر داد و همچون همتای اسپانیایی خود خواستار مرتفع شدن بحران در این کشور عرب نشین با به‌کار گیری استراتژی سیاسی شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، آلمارگو پس از مقایسه مسئله سوریه با کشور لیبی اضافه کرد: از نظر مقامات کشور ما این مسئله غیر قابل پذیرش است تا همان اتفاقاتی که در لیبی رخ داد در سوریه نیز اتفاق بیفتد زیرا حمله به لیبی هم حمله‌ای غیرقانونی و نوعی بی‌احترامی به حاکمیت این کشور به‌شمار می‌رفت.
وزیر خارجه اوروگوئه در ادامه افزود: حمله به لیبی اقدامی افراطی بود که می بایست از تکرار آنچه در این کشور رخ داد جلوگیری شود، ما اجازه نمی دهیم تا دخالت نظامی دیگری باعث کشته شدن تعداد بیشتری فرد بی‌گناه شود، این دخالت نظامی تنها قربایان بیشمار بسیاری بر جای می‌گذارد.
از سوی دیگر گارسیا مارگایو استفاده سلاح‌های شیمیایی در این کشور عرب زبان را به شدت محکوم کرد و خاطرنشان کرد که این مسئله نباید بدون پاسخ باقی بماند؛ اما همچنین اضافه کرد: اما ما معتقدیم که برای حل مشکلات موجود در این کشور نباید به زور و جنگ متوسل شد، بلکه می‌بایست از راه‌های صلح‌آمیز وارد عمل شویم.
چهارشنبه گذشته، تروریست‌های سوریه از کشته شدن تعداد بیشماری از شهروندان سوری در اطراف دمشق، پایتخت سوریه خبر دادند و این کشتارها را به رژیم بشار اسد، رئیس جمهور این کشور نسبت دادند و ادعا کردند که دولت وی برای کشتن این افراد از سلاح های شیمیایی استفاده کرده‌ است.
در پی این اتهامات به دولت اسد مقامات آمریکا، فرانسه و بریتانیا در صدد برآمدند تا به سوریه حمله ببرند اما در حال حاضر این تنها آمریکاست که برای دخالت نظامی در این کشور عرب زبان اصرار می ورزد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.