سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجمع ضد آمريکايي در مسکو همزمان با سفر اوباما به روسيه

همزمان با سفر رئیس جمهور آمریکا برای شرکت در نشست سران گروه هشت به شهر سن پترزبورگ روسیه ، شهروندان روس با تجمع در مرکز شهر مسکو ضمن مخالفت با جنگ طلبی اوباما و حمایت از مردم سوریه ، اخراج رئیس جمهور آمریکا را از روسیه خواستار شدند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، تجمع کنندگان با سردادن شعار "اوباما ، تروریست درجه" "آمریکا شرم بر تو باد " و "ما از مردم سوریه حمایت می کنیم "هر گونه تجاوز یکجانبه آمریکا به سوریه را محکوم کردند .
شهروندان روس در این تجمع با بیان اینکه اوباما هم مانند بوش جنگ طلب است تاکید کردند مردم روسیه دوست مردم سوریه هستند و حمایت خود را از مردم سوریه اعلام می کنیم.
بگفته یکی از تجمع کنندگان ، سلاح شیمیایی را تروریست های مورد حمایت آمریکا در سوریه استفاده کرده اند اما آمریکا این واقعیت را وارونه کرده است .
شهروند دیگری هم گفت : ما هر گونه تجاوز به یک کشور مستقل را محکوم می کنیم ؛ آمریکا نباید در راستای منافع خود کشورها را اشغال کند.
تجمع کنندگان همچنین اعلام کردند : تنها چیزی که برای آمریکا اهمیت ندارد سرنوشت مردم سوریه است ؛ برای آمریکا فقط منافعش اهمیت دارد .
بگفته آنها ، غربی های اگر می خواهند به مردم سوریه کمک کنند دست از حمایت از تروریست ها در سوریه بردارند.
تجمع کنندگان تاکید کردند : مسئول همه جنایات ضد بشری تروریست ها در سوریه دولت آمریکا و متحدانش هستند که پول و سلاح برای تروریست ها ارسال می کنند.
اما در دومین روز از نشست گروه بیست در حالیکه سران کشورها در فضای دو دستگی جبهه غرب به سرکردگی آمریکا و قدرت های نوظهور اقتصادی عضو بریکس بررسی مهمترین چالشهای اقتصادی را در دستور کار قرار داده اند ؛ سخنگوی کرملین در میان خبرنگاران بار دیگر بر مخالفت روسیه با عملیات نظامی یکجانبه آمریکا علیه سوریه تاکید کرد .
دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهور روسیه گفت : شورای امنیت تنها نهادی است که اختیار تصمیم گیری برای بکارگیری زور علیه یک کشور مستقل را دارد ، همچنین روسیه به تعهدات خود درباره اجرای قراردادهای شرکت های روسی و سوری از جمله در زمینه تحویل تسلیحات پایبند است .
همزمان با نشست گروه بیست که در سایه اختلاف روسیه و آمریکا درباره سوریه برگزار شده است رهبر کاتولیک های جهان نیز در پیامی به سران گروه بیست ضمن مخالفت با دخالت نظامی در سوریه ، حل مسالمت آمیز بحران را خواستار شد . 
برچسب ها: بین الملل ، اوباما ، جنگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.