سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تصادفات جاده ای تا سال 2020 دومین عامل مرگ و میر می شود

نقاط حادثه خیز که بر اساس آمار تصادفات تعیین می گردند، چند سالی است که در کشور ما توسط سازمان های مربوط به تدریج در حال شناسایی و بررسی هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، بر اساس تجربه دیگر کشورها رفع حادثه خیزی این نقاط که گاهی هزینه های مالی سنگینی را هم در پی دارد می تواند نجات بخش جان بسیاری از هموطنان گردد.

پوریا محمدیان معاون حمل و نقل و ترافیک گفت: امسال بیش از 7 نقطه حادثه خیز در شمال پایتخت با اجرای طرحهای ترافیکی با صرف هزینه ای بالغ بر 8 میلیارد ریال، ایمن سازی شد.

با توجه به رشد روز افزون تعداد وسایل نقلیه و افزایش سرعت با احداث راهها پیش بینی می شود تا سال 2020 تصادفات ترافیکی جاده ای به سومین عامل اصلی تبدیل شوند.
محمدیان تصریح کرد: طراحی و اصلاح هندسیهای معابر در سطح منطقه به منظور ایجاد دسترسی ایمن و روان ، رفع نقاط حادثه خیز و گره های ترافیکی با بررسی کارشناسان و درخواست پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ و پس از تصویب سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در منطقه اجرا می شود.

نقاط حادثه خیز در ایران به علت نبود یک برنامه ریزی مدون در شناسایی و الویت بندی این نقاط و بانک اطلاعاتی مناسبی که شناسنامه نقاط حادثه خیز کشور در آن ثبت شده است و پس از تأمین اعتبار و اجرای اقدامات اصلاحی در سطحی پایین و ناکافی قرار دارند.
محمدیان عنوان کرد: ایمن سازی در تقاطع های پرتردد شمال تهران از جمله تقاطع شهید اعجازی (آصف) شهید سر لشکر فلاحی (زعفرانیه)، راستگرد خیابان شهید لنگری- بزرگراه شهید بابایی، بزرگراه شهید آیت الله صدر- شهید لنگری، اصلاح هندسی میدان نوبنیاد، سبکرو- تقاطع خیابان یاس و موثقی و موارد دیگر اجرا شده است.
تعداد تصادفات جاده ای در کشورهای در حال توسعه در حال افزایش است و هزینه های مستقیم و غیر مستقیم آن نیز در مقایسه با کشورهای توسعه یافته بیشتر است، توجه به این نکته که 80 درصد ترافیک کشور و 75 درصد تصادفات بد روی 20 درصد از جاده های بین شهری و بین استانی رخ می دهند و این که اکثر تصادفات بر روی 16 هزار و 800 کیلومتر از مجموع 85 هزار کیلومتر از راههای بین شهری و بین استانی رخ می دهد، تحقیق و سرمایه گذاری بیشتر در این مورد ضروری به نظر می رسد.

معاون شهردار منطقه یک بهروز رضایی در ادامه افزود: اصلاح هندسی بزرگراه شهید بابایی و خیابان شهید لنگرودی با هدف ایجاد دسترسی مناسب شهروندان محله اراج و دیگر شهروندان از بزرگراه و افزایش ایمنی در تردد وسایل نقلیه انجام شده است.
وی بیان کرد: در این محدوده راست گرد و اصلاح هندسی نیز اجرا شد.
رضایی خاطرنشان کرد: اصلاح میدان جهت دسترسی ایمن به خیابان سبکرو از دیگر اقدامات ترافیکی بوده که طی آن معبدی به عرض 9 متر ایجاد شد.

رضایی در این باره گفت: در تقاطع خیابان یاس و موثقی در محله امامزاده قاسم (ع) نیز که دارای اختلاف ارتفاع نامناسب و عرض اندک در محل قوس است و خط تصادف در تردد خودروها همواره محتمل است و در فصلهای سرد سال با بروز نزولات آسمانی انسداد این تقاطع مکرر اتفاق می افتد ایمن سازی و خوف ترددهای خطر ساز با اصلاح هندسی این تقاطع در دستور معاونت حمل و نقل و ترافیک قرار گرفت و اجرا شد.

با توجه به آمار حوادث ترافیکی مرگبار در کشور و این که درصد قابل توجهی از تصادفات کشور در استان خراسان رضوی به وقوع می پیوندد لازم است به بررسی عوامل مؤثر در وقوع تصادفات ترافیکی پرداخته شود./ف
برچسب ها: تصادف ، جاده ، مرگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.