سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیرکل ناتو از اختلافات بین‌المللی بر سر سوریه انتقاد کرد

در شرایطی که موضوع حمله نظامی احتمالی به سوریه بر نشست وزیران دفاع ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا در لیتوانی سایه انداخته است، دبیرکل ناتو از عدم یکپارچگی جامعه جهانی در مورد بحران سوریه ابراز تاسف کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی روز پنج‌شنبه در ویلنیوس، پایتخت لیتوانی اختلاف‌نظر بین‌المللی بر سر بحران سوریه را مورد نکوهش قرار داد. وی به خبرگزاری فرانسه گفت: من از این اختلاف در جامعه جهانی متاسفم.
راسموسن افزود: از جامعه جهانی می‌خواهم که بر اختلاف‌نظر خود غلبه کند، ممنوعیت جنگ‌افزارهای شیمیایی را استوار نگاه دارد و به کرسی نشاند.
راسموسن خاطر نشان ساخت: کاری نکردن هم خود کاری‌ست، ولی چنین رویکردی سیگنال بسیار خطرناکی به همه دیکتاتورهای جهان می‌فرستد که می‌توانند بدون واکنش جامعه جهانی از سلاح‌های شیمیایی و شاید دیگر جنگ‌افزارهای کشتار جمعی استفاده کنند.
از زمان کاربست گاز سمی در نزدیکی دمشق در تاریخ ۲۱ اوت که به گفته مقامات آمریکایی باعث کشته شدن ۱۴۲۹ نفر شده است، جامعه جهانی در پی واکنشی مناسب در قبال این رویداد است.
بسیاری از کشورهای غربی دولت بشار اسد را مسئول این حمله شیمیایی می‌دانند؛ اتهامی که دمشق به شدت رد می‌کند. از آن میان آمریکا و فرانسه خواهان مجازات اسد از طریق حمله نظامی محدود به سوریه هستند.
برچسب ها: بین الملل ، ناتو ، راسموسن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.