سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایان اعتصاب غذایی دوماهه زندانيان زندان هاي کاليفرنيا

مقامات زندان های کالیفرنیا اعلام کردند زندانیان این ایالت به اعتصاب غذای دو ماهه خود پایان داده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، بر اساس این گزارش، این بزرگترین اعتصاب غذای زندانیان ایالت کالیفرنیا در تاریخ این ایالت محسوب می شود. زندانیان اقدام دو تن از قانون گذاران ایالت کالیفرنیا را مبنی بر بازدید از شرایط زندان ها و گوش دادن به خواسته های زندانیان به عنوان دلیلی برای پایان دادن به اعتصاب پذیرفتند .
حدود 30 هزار زندانی به مدت دو ماه از خوردن غذا خودداری کردند.
"دانا سیماس" سخنگوی بخش دارالتأدیب و بازپروری ایالت کالیفرنیا اعلام کرد حدود 100 زندانی در دو زندان کالیفرنیا تا عصر روز چهارشنبه به اعتصاب غذای خود ادامه دادند و 40 تن از آنها از روز آغاز اعتراضشان یعنی هشتم ماه ژوئیه از خوردن غذا خودداری کردند.
بخش بازپروری ایالت کالیفرنیا در بیانیه ای اعلام کرد اما عصر روز چهارشنبه زندانیان شروع به خوردن غذا کردند و همه زندانیانی که در اعتصاب غذا مشارکت داشتند هم اکنون در حال دریافت وعده های غذایی خود هستند.
"جف برد" مدیر بخش بازپروری ایالت کالیفرنیا در بیانیه ای اعلام کرد: ما خوشحالیم که این اعتصاب خطرناک قبل از آن که هیچ یک از زندانیان به صورت جدی بیمار شوند ، پایان یافته است .
او بدون اشاره به جزییات گفت زندان ها به اجرای اصلاحات واقعی در واحد های امنیتی کالیفرنیا که دو سال پیش آغاز کردیم ، ادامه خواهند داد.
برد ماه گذشته گفته بود بیشتر درخواست های اصلی زندانیان برآورده شده است.
کانون این اعتصاب در واحدهای به اصطلاح امنیتی زندان های کالیفرنیا متمرکز بود، جایی که زندانیانی که مرتکب قتل در زندان شده بودند یا به داشتن ارتباط با گروه های تبهکار مظنون بودند در سلول های انفرادی یا شبه انفرادی نگهداری می شدند.
مقامات اعلام کردند زندان های ایالت کالیفرنیا سه هزار و 600 زندانی را در خود جای داده اند از جمله 500 زندانی که بیش از ده سال است در این زندان های نگهداری می شوند.
عفو بین الملل شرایط زندان های کالیفرنیا را غیر انسانی توصیف کرده است.
رهبران اعتصاب کنندگان از مقامات زندان ها به سبب پایان ندادن به مجازات های طولانی مدت در واحدهای امنیتی انتقاد کرده اند.
مقامات زندان کالیفرنیا اعلام کرده اند باید مانع از ایجاد خشونت در زندان ها توسط باندها در زندان ها شد.
این در حالی است که دو تن از قانون گذاران ایالت کالیفرنیا به نام های سناتور لونی هنکوک و تام آمیانو خواستار برگزاری جلسه شنود درباره شرایط زندان ها در ماه اکتبر شدند.
هنکوک گفت از شنیدن خبر پایان اعتصاب خوشحال شده است و زندانیان موضوعات مهمی را مطرح کرده اند و درباره شرایط برخی زندانیان در زندان دولتی پلیکان بی ابراز نگرانی کرده اند.
در زندان پلیکان بی بسیاری از خطرناک ترین محکومان کالیفرنیا نگهداری می شوند ، برخی از این محکومان بیش از 20 سال را در سلول های انفرادی به سر برده اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.