سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"دمیتری پسکوف": مسئله سوريه در دستور کار نشست گروه 20 قرار ندارد/ هیچ تغییری درباره تماس ها بین پوتین و اوباما روی نداده است

"دمیتری پسکوف" سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت رایزنی متمرکز درباره اوضاع دشوار در سوریه هم اکنون در دستور کار نشست گروه بیست در سن پترزبورگ قرار ندارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان؛ " پسکوف" به خبرگزاری ریانووستی گفت: «هم اکنون قرار نیست نشست جداگانه ای درباره سوریه برگزار شود ولی تصمیم گیری در این باره به رهبران شرکت کننده بستگی دارد».

وی افزود: «هیچ تغییری درباره تماس ها بین ولادیمیر پوتین و باراک اوباما روسای جمهور روسیه و آمریکا در اجلاس گروه بیست روی نداده است».

قرار بود قبل از نشست گروه بیست، نشستی دوجانبه بین پوتین و اوباما در مسکو برگزار شود ولی این نشست به علت تشدید تنش بین دو کشور پس از تصمیم روسیه به اعطای پناهندگی موقت به ادوارد اسنودن که متهم به افشای اطلاعات محرمانه آمریکا است لغو شد. آمریکا بارها خواستار تحویل اسنودن به این کشور شده بود.

هرچند برنامه ای رسمی برای دیدار جداگانه بین پوتین و اوباما وجود ندارد ولی برخی رسانه ها برگزاری چنین نشستی را پیش بینی کرده اند. از جمله روزنامه مسکووسکی کامسومولیتس امروز نوشت دیدار پوتین و اوباما گریزناپذیر است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.