سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"هشام جابر":سوريه پدافند ضد هوايي بسيار قوي دارد

ژنرال بازنشسته لبنانی تاکید کرد سوریه از نظر پدافند ضد هوایی بسیار قوی است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلویزیونی پرس تی وی؛ "هشام جابر" در گفتگو با این شبکه درباره مسئله حمله به سوریه گفت: مهمترین توانایی نظامی سوریه پدافند هوایی این کشور است. سوزان رایس مشاور دولت اوباما نیز این مسئله را تایید کرده و گفته است سوریه پدافند هوایی بسیار پیشرفته ای دارد. به همین علت است که غرب جرأت نکرده است منطقه ممنوع پرواز بر فراز سوریه ایجاد کند. سوریه شصت هزار نیرو در بخش پدافند هوایی دارد. سوریه هزاران فروند موشک دارد. سوریه بیست و یک گردان هدایت موشکی مجهز به انواع موشکها از جمله موشکهای گروه سام دارد. مهمترین سامانه های دفاعی هوایی سوریه اس بیست و اس دویست است که می توانند موشکها را از فاصله های دور رهگیری کنند و هدف قرار دهند. البته قرار بود روسیه سامانه پیشرفته تر اس سیصد را هم به سوریه تحویل دهد که فکر کنم هنوز این کار را نکرده است.

در پانصد منطقه سوریه سامانه های ضد هوایی نصب شده است. هم اکنون در دریای مدیترانه پنج کشتی جنگی آمریکا هر کدام با نود فروند موشک توماهاوک مستقر است. به نظر من این کشتیها در مرحله اول نمی توانند بیش از سی فروند از این موشکها را شلیک کنند.

شکی نیست سوریه از سامانه های ضد هوایی خود استفاده خواهد کرد. مسئله دیگر اینکه سوریه هفتاد و دو فروند موشک یاخان دارد که زمین به دریاست و ممکن است سوریه از آن موشکها برای واکنش به حملات آمریکا استفاده کند. این سامانه ضد هوایی و موشکی نوعی بازدارندگی را برای سوریه ایجاد می کند. البته اگر سوریه حمله کند و نیروهای آمریکایی کشته شوند، احتمال دارد عملیات بعدی آمریکا بزرگتر باشد. به نظر من آمریکایی ها باید پیش از آنکه جنگ را شروع کنند به عواقب آن فکر کنند و بدانند اگر شروع کنند ممکن است دیگر نتوانند آن را پایان دهند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.