سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الاهرام:

سلطانيه از مشهورترين ديپلماتهاي حاضر در اتريش بود/ وي در تمامي هشت سال مذاکره با غرب موفق ظاهر شد

الاهرام در گزارشي نوشت: علي اصغر سلطانيه يکي از مشهورترين ديپلماتهاي حاضر در اتريش محسوب مي شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه الاهرام چاپ مصر در شماره امروز خود در اينترنت در مطلبي تحت عنوان "سلطانيه نگهبان پرونده هسته اي ايران" نوشت علي اصغر سلطانيه نماينده ايران در سازمان بين المللي انرژي اتمي يکي از مشهورترين ديپلماتها در اتريش محسوب مي شود که نسبت به همتاهاي( ديپلماتها ) خود از تجربه بالاتري در سازمان ملل برخوردار است.

الاهرام نوشت ويژگي عملکرد سلطانيه و  حرفه اي عمل کردنش در زمينه سياست و يا پرونده هسته اي  منجر به موفقيتش در تمامي هشت سال مذاکره با ساير کشورها و در راس آنها آمريکا و کشورهاي غربي شده است .

اين کشورها تلاش مي کنند به هر وسيله ممکن  برنامه هاي هسته اي ايران را متوقف کنند و دراين راستا عليه ايران مجازاتهاي اقتصادي تحميل کرده اند  و از گروههاي مخالف ايران حمايت کرده اند ولي با همه اينها تمامي تلاش غربيها به خاطر مقاومت سلطانيه و توانائيش براي مقابله با مهاجمان نافرجام مانده است.

الاهرام در ادامه به مناسبت خاتمه يافتن مدت ماموريت سلطانيه اقدام به نوشتن مهمترين اظهارات سلطانيه در طول ماموريتش کرده است .

الاهرام نوشت از جمله مواضع اعلام شده سلطانيه اين است که بعد از گذشت هشت سال از بازرسي در ايران و حضور مستمر بازرسان بين المللي در ايران هيچگونه فعاليت مرتبط با گسترش تسليحات هسته اي در ايران يافت نشده است. وي  با تاکيد براينکه يافته نشدن فعاليت هسته اي يک واقعيت است خاطر نشان کرده متاسفانه  اظهارات آمانو  درباره پرونده هسته اي ايران عاري از مسائل حرفه اي است  چرا که در حدود صد کشور از جمله چين و روسيه خاطر نشان کرده اند اظهارات آمانو اشتباه و نادرست است و نبايد اطلاعات آژانس قبل از بررسي با ايران به بيرون درز  کند ولي متاسفانه چنين چيزي رخ نداده است.

از ديگر اظهارات سلطانيه اين است که ايران کشوري قدرتمند است و نمي توان به اين کشور حمله کرد. سلطانيه همچنين اين سوال را مطرح کرده است که چرا درحالي که آمريکائيها ،‌اسرائيليها و برخي از کشورهاي غربي در زمينه پيشبرد سلاحهاي هسته اي فعاليت مي کنند مدارکي دال بر محکوميت ايران وجود ندارد.  وي تصريح کرده است واقعيت آن است که هيچ سندي دال بر محکوميت ايران در آژانس وجود ندارد و متاسفانه امانو  از ادعاهاي عليه ايران انتقادي نمي کند و کشورش اسنادي دال بر نقش آمريکا و اسرائيل و ساير کشورهاي غربي در اقدامات تروريستي داخل ايران در اختيار دارد که در نتيجه اين اقدامات شماري از افراد مراکز هسته اي قرباني شده اند. سلطانيه دراين راستا اسنادي را با ذکر اسامي و  عوامل ترور به آمانو ارسال کرده  و تاکيد کرده است اين اقدامات ( تروريستي ) ثبات ايران را تهديد مي کند .

سلطانيه در سخنان خود همچنين از موضعگيريهاي چين و روسيه در قبال ايران قدرداني کرده  و گفته است اين دو کشور رويکرد صادقانه و واقعي در قبال ايران دارند و آنها ( ايرانيها ) روابط خوبي با رئيس جمهوري چين و روسيه دارند . وي درباره موضع ايران در قبال مصر نيز ابراز اميدواري کرده است که روابط دوجانبه ادامه داشته باشد و روزهاي آينده شاهد بهبود روابط دو کشور باشد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.