سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

عزم نظام در مبارزه با جرایم مواد مخدر

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی گفت: مبارزه قاطعانه و بی امان با جرایم مواد مخدر ادامه خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد حجت الاسلام والمسلمین شریعتی در جلسه کمیته قضایی انتظامی مبارزه با مواد مخدر استان با بیان این مطلب افزود: وظیفه ما به عنوان کارگزاران نظام مقدس اسلامی در تمامی زمینه ها و سطوح انجام دقیق و قانونمند تکالیفمان است و در زمینه اجرای درست وظیفه و قانون باید الگوی مردم باشند. وی با اشاره به سیاستهای نظام در زمینه برخورد با جرایم خاص گفت: در عالی ترین سطح نظام عزم راسخی برای مبارزه و مقابله با جرایم مربوط به مواد مخدر وجود دارد و این نکته زمینه فعالیت های مجرمانه قاچاقچیان مواد مخدر را بسیار ناامن کرده است.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به اقدامات مؤثر دستگاه قضایی در زمینه مبارزه با مواد مخدر گفت: دستگاه قضایی با تعامل بسیار خوب با نیروهای خدوم انتظامی ، نظامی و امنیتی و مرزبانی مبارزه قاطعانه ای با مجرمین جرایم خاص به ویژه جرایم مواد مخدر داشته و براساس برنامه ریزیهای صورت گرفته این برخوردها در چهارچوب قانون ادامه خواهد داشت. وی افزود: استان خراسان رضوی با توجه به موقعیت خاص و همجواری با چند کشور دیگر در معرض آسیب بیشتری در این زمینه قرار گرفته ولی با اقدامات صورت گرفته عرصه فعالیت مجرمین اینگونه جرایم در مرزها و سطح استان بسیار ناامن شده است. وی با تقدیر و تشکر از نیروهای نظامی انتظامی و امنیتی و سایر دست اندر کاران مبارزه با جرایم مواد مخدر گفت: تلاش گسترده ای توسط فرزندان نظام در این نیروها در حال انجام است و اقدامات پیشگیرانه نیز در این زمینه بسیار مؤثر بوده است. وی افزود: یکی از رویکردهای دستگاه قضایی به صورت کلی در زمینه برخورد با جرایم و به صورت ویژه در زمینه مبارزه با مواد مخدر اقدامات پیشگیرانه است و در این خصوص قطعاً ارتقاء آگاهیهای خانواده ها و جوانان مؤثر خواهد بود.

در این نشست همچنین سردار امیری مقدم فرمانده محترم انتظامی استان ضمن ارائه گزارشی ، اقدامات نیروهای نظامی در زمینه مبارزه با جرایم مواد مخدر را تشریح کرد.

شریعتی با اشاره به انجام بازرسی هیأت عالی بازرسی قوه قضائیه از دادگستری استان افزود: نقاط قوت و ضعف واحدهای قضایی پس از انجام این بازرسیها احصا و برای ارتقاء نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف توسط ستاد استان برنامه ریزی صورت گرفته است.

وی نظارت را یکی از مهمترین عوامل پیشبرد اهداف و موفقیت سازمانی عنوان کرد و افزود: سیستم نظارتی موجود در مجموعه قضایی چند لایه و دارای برکات فراوانی است و بخاطر همین اثرات و برکات نظارت مؤثر و مستمری بر نحوه عملکرد قضات و کارکنان در تمامی حوزه های قضایی استان توسط مراجع ذی ربط در ستاد استان اعمال می شود.

وی خواستار توجه به قانون و الزامات اداری توسط قضات محترم و کارکنان خدوم دادگستری شد و افزود: تمامی برخوردها و اقدامات در مجموعه قضایی می بایست مبتنی بر قانون باشد. وی افزود: هم اکنون بر تمامی عملکردها و فرایند ها در تمامی حوزه های قضایی از دو طریق معمول و نرم افزاری اعمال می شود و اقدامات ستاد استان نیز براساس همین عملکردها ساماندهی می شود./س


برچسب ها: رئیس ، شورای ، قضایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.