سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دادستان کل مصر دستور اجرای تحقیقات از البرادعی به اتهام مزدوری برای آمریکا را صادر کرد

"هشام برکات" دستور داد تا تحقیقاتی درباره ابلاغیه ارائه شده از سوی "عبدالعزیز فهمی عبدالعزیز" مدیر کل ورزش و جوانان استان الغربیه علیه البرادعی، انجام شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه العهد ، وی در این ابلاغیه، البرادعی را به وابستگی به آمریکا و همدستی با جماعت اخوان المسلمین و محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر متهم کرده است.
در این ابلاغیه تاکید شده است که البرادعی پیش از پایان دادن به تحصن هواداران مرسی در رابعه العدویه طی اظهاراتی در توییتر اعلام کرد که در صورت استفاده از زور برای پایان دادن به تحصن هواداران مرسی در رابعه العدویه از سمت خود استعفا خواهد داد و با این کار دولت و ارتش را برای رویارویی با این کانون تروریستی در تنگنا قرار داد و پس از پایان تحصن‌ها نیز عملا از سمت خود استعفا داد.
در این ابلاغیه همچنین از نهاد ریاست جمهوری خواسته شده است اقدامات قانونی علیه البرادعی اتخاذ و وی را برای اجرای تحقیقات به نهادهای قانونی ارجاع دهند زیرا وی به نمایندگی از سوی ملت مصر سخن گفته اما بر خلاف خواسته ملت عمل کرده و عفو مرسی رئیس جمهور عزل شده را درخواست کرده است.
به دنبال اجرای عملیات ارتش علیه هواداران مرسی که در دو میدان رابعه العدویه و النهضه تحصن کرده بودند و طی این عملیات حدود 800 نفر کشته و شمار زیادی نیز زخمی شدند، البرادعی از سمت خود به عنوان معاون رئیس جمهور در امور بین الملل استعفا کرد.
برچسب ها: بین الملل ، البرادعی ، مصر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.