سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بورس بستر امني براي تبادلات مالي

در دنيا تمام تبادلات مالي در بستر امني چون بورس صورت مي‌گيرد

سلطانژاد مدير کل سپرده‌گذاري اوراق بهادار و تسويه وجوه در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان مطلب فوق افزود: شرکت سپرده‌گذاري در بازار سرمايه چند کارکرد اساسي دارد و همينطور ثبت و تغيير مالکيت قبل از همه بر عهده سپرده گذاري است.
وي ادامه داد: از جمله اقدامات سپرده‌گذاري مرکزي مي‌توان به جا به جاي مالکيت اوراق بهادار ناشي از قوانين و مقررات و دستورات دادگاه و مقرراتي که در بورس و فرابورس است اشاره کرد و همينطور مراجع قضايي اگر تصميمي در خصوص مالکيت بگيرند با سپرده گذاري مکاتبه مي‌کنند.
وي در خصوص تسويه پاياپاي افزود: تسويه پاياپاي معاملات بورس و فرابورس با شرکت سپرده گذاري است زيرا تسويه پاياپاي يک عمليات خالص سازي تعهدات است که هر کارگزاري چه ميزان بدهکار و بستانکاراست.
سلطانژاد تصريح کرد: ساختار تعبيه شده‌ي شرکت سپرده گذاري قديمي است اما ما با به روز رساني ساختارها، سعي کرديم سيستم به روز باشد زيرا ملاحظات کاربردي و گزارشگري در آن ديده مي‌شود.
وي ادامه داد: افزايش تعداد کدهاي سهامداران، تقاضا براي ارائه خدمات در حوزه‌هاي پس از معاملات نمايانگر اين است که بايد فعاليت‌هايمان را گسترش دهيم.
مدير کل شرکت سپرده گذاري مرکزي تصريح کرد: در حوزه‌ي بورس، شرکت سپرده گذاري مرکزي عهده‌دار انجام فرايندهاي فعاليت قبل و پس از معاملات است.
وي تصريح  کرد: با برنامه‌ريزي سعي در به روز رساني سيستم شرکت سپرده گذاري مرکزي و همچنين انطباق با استانداردهاي بين‌المللي داريم در عين حال قوانين و مقررات کشورمان براساس شرع و قانوني است.
وي تصريح کرد: همه‌ي تبادلات مالي دنيا بايد از بستر امن ايجاد شود.
انتهاي پيام/

برچسب ها: بورس ، مالی ، تبادل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.