سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مسیر جام جهانی 2014 اسپانیا؛

برزیل جام جهانی بسکتبال را از دست داد/ باخت فرانسه در روز اول جام ملتهای اروپا

تیم ملی بسکتبال برزیل برای اولین بار در تاریخ این کشور از مرحله مقدماتی جام ملتهای آمریکا حذف شده و جام جهانی را از دست داد. جام ملتهای اروپا نیز از دیروز با 12 بازی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیمهای برزیل و پاراگوئه خداحافظی زودهنگامی با جام ملتهای بسکتبال اروپا داشتند و علاوه بر این شانس کسب یکی از چهار سهمیه قاره آمریکا در جام جهانی 2014 را از دست دادند.

تیم جامائیکا که تا روز آخر مرحله مقدماتی هیچ بردی به دست نیاورده بود با دو پنالتی موفق اکیم اسکات در چهار ثانیه به پایان بازی موفق به پیروزی 78 بر 76 مقابل برزیل شد و به دور بعدی بازیها صعود کرد. این اولین باری است که برزیلیها در مرحله مقدماتی از جام ملتهای آمریکا حذف می شوند.

تیم پاراگوئه هم در گروه دیگر بازیها درست مانند برزیل از دور مسابقات حذف شد. هشت تیم باقیمانده امروز در مرحله دوم با یکدیگر روبرو می شوند و چهار تیم اول این مرحله به دور نیمه نهایی بازیها راه پیدا می کنند.


برنامه بازیهای امروز

دومینیکن- جامائیکا

مکزیک - کانادا

آرژانتین - پاراگوئه

ونزوئلا - اروگوئه

شکست فرانسه و برد نزدیک میزبان در روز اول

جام ملتهای بسکتبال اروپا هم از دیروز با 12 دیدار آغاز شد. چهار شهر اسلوونی میزبان مسابقات این مرحله از جام بودند.

در روز اول بازیها تیم لهستان باخت سنگینی را مقابل گرجستان با نتیجه 84 بر 67 تجربه کرد. تیمهای بریتانیا،‌ اوکراین، لاتویا، فنلاند، صربستان و یونان هم مقابل حریفان خود پیروز شدند.

اما تیم مدعی فرانسه  در اولین بازی خود مقابل آلمان قرار گرفت و با وجود 18 امتیاز تونی پارکر ستاره تیم سن آنتونیو 80 بر 74 شکست خورد.

تیم مونته نگرو که در دور قبلی بازیها تمام دیدارهای مرحله مقدماتی را برده بود با نتیجه نزدیک 81 بر 80 مقدونیه را شکست داد.

تیم اسپانیا که با میزبانی جام جهانی خیال راحتی از جهت سهمیه این مسابقات دارد با برد 68 بر 40 جام ملتها را شروع کرد. اسلوونی میزبان بازیها با تنها دو امتیاز چک را برد و ایتالیا با وجود تمام بازیکنان مصدوم این تیم 76 بر 69 روسیه را برد.

تیم های ایتالیا با ترکیه؛ بریتانیا با فرانسه؛ اسلوونی با اسپانیا و یونان با روسیه مهمترین دیدارهای روز دوم جام را برگزار می کنند./مح


برچسب ها: برزیل ، حذف ، زودهنگام ، بسکتبال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.