سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فيصل مقداد : رویکرد فرانسه در قبال اقدام نظامی علیه سوریه شرم آور است

فيصل مقداد، معاون وزير خارجه سوريه در گفت و گوي اختصاصي با خبرگزاري فرانسه گفت : اين شرم آور است که رئيس جمهور فرانسه مي‌گويد اگر کنگره موافقت کند من وارد جنگ خواهم شد و در غير اين صورت در جنگ شرکت نخواهم کرد. گويا که دولت فرانسه خود حرفي براي گفتن درباره اين موضوع ندارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی ، پاريس در به راه انداختن سناريويي مبني بر اين که دولت سوريه در ماه گذشته از تسليحات شيميايي در حومه دمشق استفاده کرده است از امريکا پيروي کرده است.
با اين حال پاريس اعلام کرده است که در حملات موشکي يکجانبه عليه سوريه که نياز به موافقت کنگره دارد، مشارکت نخواهد کرد.
شورشيان فعال در خاک سوريه و مخالفان مورد حمايت خارجيان در ۲۱ اگوست ادعا کردند که ۱۳۰۰ نفر در حمله شيميايي دولت سوريه عليه مخفيگاه‌هاي شورشيان در  عين ترما ،زملکا و  جوبر در حومه دمشق کشته شدند.
شماري از کشورهاي غربي، از جمله امريکا، فرانسه و انگليس لفاظي‌هاي جنگ طلبانه خود را بر ضد سوريه آغاز کردند، اين در حالي است که دمشق اساسا اين ادعا ها را رد کرده و گفته است در اين حمله شيميايي هيچ نقشي نداشته است. سوريه همچنين اين حمله را عمليات پرچم دروغين شورشيان مورد حمايت خارجيان دانسته است.
پارلمان انگليس ۲۹ آگوست با طرح دولت اين کشور مبني بر مشارکت با امريکا در هرگونه مداخله احتمالي نظامي در سوريه مخالفت کرد. در حالي که انگليس، نزديک‌ترين هم‌پيمان امريکا در ابتدا قصد داشت در اين‌باره مجددا راي‌گيري کند، اما اندکي بعد اعلام کرد که پارلمان در اين رابطه مذاکره کرده است و اينکه دولت هيچ طرحي براي بازگشت به پارلمان ندارد.
نمايندگان پارلمان فرانسه نيز روز چهارشنبه (۱۳ شهريور) به منظور بحث درباره پيوستن به امريکا در حمله نظامي احتمالي عليه دمشق، جلسه فوق العاده برگزار کردند.
ژان مارک آيرو، نخست وزير فرانسه در اين جلسه تلاش کرد تا تصميم دولت براي مشارکت در يک حمله نظامي را توجيه کند. نخست وزير فرانسه خطاب به مجمع ملي اين کشور گفت که اين ا قدام براي تنبيه دولت سوريه و جلوگيري از حملات مشابه در آينده ضرروت دارد.
این درحالی است که بنابر نظرسنجي‌هاي اخير، نزديک به ۷۵ درصد از شهروندان فرانسوي از پارلمان مي‌خواهند تا با هرگونه مداخله نظامي بالقوه در سوريه مخالفت کند.
مطابق با نظرسنجي‌ها قبلي، ۶۴ درصد از شهروندان فرانسوي مخالفت خود را با مداخله کشورشيان در هرگونه جنگ احتمالي عليه سوريه اعلام کردند.
برچسب ها: بین الملل ، سوریه ، فرانسه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.