سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار نمايندگان پارلمان فرانسه به اولاند درباره حمله نظامی به سوریه

نمايندگان پارلمان فرانسه به فرانسوا اولاند درباره هر نوع دخالت نظامي ضد سوريه بدون مجوز سازمان ملل هشدار دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، نشست فوق العاده پارلمان فرانسه درباره سوريه در حالي برگزار شد که نمايندگان احزاب مختلف با انتقاد از مواضع اليزه به اولاند هشدار دادند تا وارد ماجراجويي نشود.  
در اين ميان ژان مارک ارو نخست وزير فرانسه به نمايندگي از دولت بدون در نظر گرفتن مخالفت ها براي به راه انداختن جنگ با سوريه ضمن ارائه گزارشي به پارلمان، همان مواضع اليزه را به نمايندگان ارائه کرد.
نخست وزير فرانسه در اين نشست با بيان اينکه ما مي خواهيم به بشار اسد نشان دهيم که راه حل ديگري وجود ندارد گفت: اقدام نظامي عليه سوريه مشروع است زيرا دمشق قوانين بين المللي را زير پا گذاشته است.
نخست وزير فرانسه در پارلمان اظهارتي را تکرار کرد که فرانسوا اولاند را به دام خط قرمز ديويد کامرون و باراک اوباما انداخت و حتي اليزه را در ميان متحدان اروپايي خود تنها گذاشت، اين انزوا براي فرانسوي ها به اندازه اي گران تمام شد که بخش بيشتري از سخنراني نمايندگان را به خود اختصاص داد.
کريستيان ژاکوب رئيس نمايندگان حزب او ام پ در پارلمان با بيان اينکه فرانسه وظيفه ندارد دست بسته در انتظار راي امريکايي ها باشد گفت: فرانسه امروز تنهاست و هرگز به اين اندازه منزوي نشده بوديم ،اقاي نخست وزير درست به ما توجه کن: اگر حکمي از جانب سازمان ملل نباشد رئيس جمهور حق ندارد وارد اين جنگ شود.
اندره شاسن حزب چپ راديکال هم گفت: گزينه نظامي خاصيتي براي حل و فصل اين درگيري ها  و دورنماي صلحي براي ملت سوريه ندارد . اولاند مي خواهد فرانسه را در يک ماجراجويي که از طرف امريکايي ها هدايت مي شود وارد کند و چراغ سبز کنگره امريکا و کاخ سفيد نمي تواند جايگزين حکم بين المللي باشد. کشورهاي غربي يکي پس از ديگري گزينه نظامي را رها کردند اما ما هم در اروپا و هم از طرف مردم منزوي شديم. 
نگاه دوگانه کاخ اليزه به تروريست در مالي و سوريه از سياست هاي روشن فرانسوا اولاند محسوب مي شود که وارد بحث هاي نمايندگان در اين جلسه شد.
نيکول دوپن دينيان نماينده پارلمان گفت: به دخالت نظامي در سوريه اعتراض دارم چون قابل درک و فهم نيست و من نمي خواهم فرانسه متحد القاعده باشد در حاليکه در مالي ضد القاعده جنگيد. من طرفدار اسد نيستم اما طرفدار حکومت القاعده در سوريه هم نيستم .
هرچند در اين نشست نمايندگان پارلمان، راي گيري نشد اما بعيد به نظر مي رسد که نمايندگان ديدگاههاي ضد جنگ مردم و احزاب را ناديده بگيرند به ويژه اينکه همزمان با برگزاري اين نشست تظاهراتي براي اعلام مخالفت با شرکت فرانسه در جنگ احتمالي ضد سوريه در مقابل ساختمان پارلمان برگزار شد.
يکي از شرکت کنندگان در اين تظاهرات گفت: من در اين تظاهرات براي درخواست توقف تبليغات رسانه اي و جنگي غرب ضد سوريه حضور يافتم چون مي دانم چه فاجعه اي در پي خواهد داشت.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.