سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

ضروت اهتمام بیشتر در مسائل علمی و فرهنگی در کشور

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحدجامع رودهن بر ضرورت اهتمام بیشتر حرکت ‏های علمی و فرهنگی مسئله در کشور و در عصر حاضر و شرایط ضد فرهنگی حاکم بر جهان و هجمه‏ های صاحبان زر و زور علیه اعتقادات اسلامی و انسانی تاکید کرد.

حجت ‏الاسلام والمسلمین ابراهیم سراج در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: دین اسلام، دین خردورزی و اندیشه است.

وی ادامه داد: به همین جهت به مسئله تعقل و تفکر با هدف دستیابی به شناخت صحیح اهمیت فراوانی داده است؛ به گونه ‏ای که آیات متعددی از قرآن کریم ناظر بر این امر بوده، بنابراین از جنبه عمومی قضیه بر هر فرد مسلمانی ضرورت دارد تا همواره در زندگی خود به این مسئله توجه کند.

سراج افزود: اما از جنبه خاص، این ضرورت برای دانش ‏‌پژوهان که می ‏توانند الگوهای فکری و رفتاری جامعه باشند، از ضرورت بیشتری برخوردار است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن اضافه کرد: بر همین اساس، «طرح ضیافت اندیشه» تلاش می‏ کند تا با فعالیت خود به بخشی از این ضرورت ‏ها به صورت برنامه‏ ریزی شده جامه عمل بپوشاند؛ امیدواریم که شرکت ‏کنندگان در این طرح با اهتمام خود بهره ‏های علمی و معنوی لازم را کسب کنند.

وی در مورد اهم برنامه‏ های طرح تصریح کرد: در این طرح، صبح‏ ها دروس اصلی و عصرها، دروس فوق ‏برنامه تدریس می ‏شود که البته حضور دانشجویان در همه این کلاس‏ ها ضروری است.

سراج افزود: در این طرح، برنامه‏ های پذیرایی ناهار و میان‏ وعده نیز وجود دارد که به صورت رایگان از دانشجویان پذیرایی به عمل می ‏آید و در خلال طرح، دو اردوی یک روزه نیز برای شرکت‏ کنندگان پیش‏ بینی شده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در خصوص موضوعات مورد تدریس در این طرح افزود: در موضوع قرآنی به دو مبحث قرآن در قرآن و بهشت و دوزخ در قرآن پرداخته می‏ شود.

وی ادامه داد: در موضوع سیاسی، دو مبحث کار آمدی نظام و جنگ نرم و در موضوع اخلاق به عناوین مبانی و اصول سبک زندگی، سبک زندگی در شادی و نشاط سبک زندگی در تعلیم و تعلم سبک زندگی در محیط خانواده و سبک زندگی در بهداشت و سلامت پرداخته می‏ شود.

سراج اضافه کرد: همچنین در دروس فوق برنامه، مباحث مختلف پرسش و پاسخی و رفع شبهات، تحلیل فیلم، بررسی شبکه‏‏ های اجتماعی و برنامه ‏های ورزشی در نظر گرفته شده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن افزود: توصیه من به دانشجویان شرکت ‏کننده در طرح این است که این فرصت علمی و فرهنگی ویژه را ارج نهاده و با حضور منظم و فعال خود توشه‏ های علمی و معنوی بیشتری کسب کنند./س


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.