سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/حمله نظامی آمریکا به سوریه؛

طرحی برای انحراف افکار عمومی جهان از جنایات اسرائیل است

امام جمعه دماوند گفت: حمله نظامی آمریکا به سوریه طرحی برای انحراف افکار عمومی جهان از جنایات اسرائیل است.

حجت الاسلام محمد علاءالدینی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: یکی از مسائلی که طی دو هفته گذشته پیش آمد، افشاگری دو سند در محکومیت اقدامات آمریکا بود.

وی ادامه داد: یکی از این اسناد مربوط به دخالت آمریکا در کودتای 28 مرداد بود که در ادماه این افشاگری، مجلس شورای اسلامی در اقدامی پسندیده در مصوبه ای به برآورد هزینه های تحمیل شده به کشور با این کودتا پرداخت که این اقدام بسیار قابل تقدیر است.

علاءالدینی افزود: سند دوم مربوط به دخالت نظام سلطه در رابطه با حملات شیمیایی صورت گرفته در دوران هشت سال دفاع مقدس یه ایران اسلامی است که پس از گذشت سالها از این واقعه دردناک، هم اکنون اسناد این دخالات در نشریه حارجی" فارین پالیسی" منتتشر شده است.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: در این نشریه اذعان شده است که آمریکا از اقدام صدام در حمله شیمایی به ایران مطلع بود اما نه تنها سکوت کرد بلکه اطلاعات و امکانات نیز در اختیار صدام قرار داد، در اینجا این سوال مطرح می شود که چرا آمریکا، رژیم بعث عراق را در حمله شیمیایی به ایران حمایت کرد؟

وی ادامه داد: در این نشریه همچنین مطرح شده است که در آن زمان، پیروزی های مکرر ایران در دوران دفع مقدس برای امریکا غیر قابل پذیرش بود لذا برای قطع نوار این پیروزی ها در مقابل اقدام صدام سکوت کرد و حملات شیمیایی به ایران را طراحی کردند.

علاءالدینی افزود: با توجه به این موضوع و اقدام قابل تقدیری که مجلس شورای اسلامی در رابطه با سند کودتای 28 مرداد انجام داد، انتظار می رود اقدام دیگری نیز در این زمینه صورت گرفته و هزینه های تحمیلی بر مردم ایران در جریان حملات شیمیایی، برآورد و از مراجع ذیربط طلب شود./س


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.