سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت الله مهدوی کنی:

اهتمام خبرگان رهبری برای حل مشکلات/ نباید نسبت به ظلمی که به مسلمان می شود بی تفاوت بود

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: اعضای خبرگان رهبری نسبت به مشکلات مردم دغدغه دارند و ناراحت هستند و برای رفع این مشکلات اهتمام دارند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران آیت الله محمدرضا مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری عصر امروز(چهارشنبه)در پایان چهاردهمین نشست رسمی اجلاس خبرگان رهبری، مباحث مطرح شده در نشست های دو روزه این اجلاس در خصوص مسائل جاری و امور کشور، مسائل منطقه ای و جهان اسلام را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در طول برگزاری این اجلاس اعضای مجلس خبرگان به صورت فعال با مسائل و موضوعات مطرح شده برخورد کردند.
آیت الله مهدوی کنی همچنین با اشاره به پیشنهادها و نقدهایی که اعضای مجلس خبرگان رهبری در خصوص اوضاع کشور در این جلسات ارائه دادند افزود: این مباحث نشانگر حساسیت اعضای مجلس خبرگان رهبری نسبت به مسائل مختلف داخلی و جهان اسلام و نشانگر دغدغه های آنهاست.

وی با اشاره به اینکه به ملت ایران می گوییم که اعضای خبرگان رهبری نسبت به مشکلات مردم دغدغه دارند و ناراحت هستند، گفت: اهتمام آنها برای رفع این مشکلات است و مطالب ارائه شده از سوی اعضا به خاطر دلسوزی آنها نسبت به مشکلات مردم است.
 
رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: اعضای خبرگان در این دوره از اجلاس فعال بوده و نقدهایی را در حوزه های مختلف بیان کردند که نشان از دغدغه آنها نسبت به مسائل کشور است. البته خبرگان وظیه اصلی اش نقد و انتقاد نیست اما صیانت از رهبری باید انجام شود. 
 
آیت الله مهدوی کنی همچنین افزود: اگر تذکراتی از سوی مجلس خبرگان به مسئولان داده می شود این تذکر در جهت تسریع کارها برای رفع مشکلات و تقویت فعالیت ها است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بار دیگر ضمن تبریک به رئیس جمهوری اسلامی ایران برای ریاست جمهوری اسلامی ، اقدامات اقتصادی برای رفع مشکلات مردم و جامعه را ضروری خواند و گفت: برای آقای روحانی آرزوی توفیق داریم و امیدواریم در این مسیر موفق باشند.
 
آیت الله مهدوی کنی اظهار داشت: مجلس خبرگان رهبری از هیچ کمکی به دولت محترم دریغ نداشته و اگر احساس کند می‌تواند در امری به دولت محترم مدد برساند، با تمام وجود آمادگی داشته و در این راه تلاش خواهد کرد.
 
وی با اشاره به پیشنهاد مجلس خبرگان به دکتر روحانی بیان کرد: امروز به رئیس جمهور پیشنهاد شد که رابطی بین خبرگان روحانیت و دولت باشد و معتقدم باید از طرف دولت شخصی انتخاب شود تا دولت در این رابطه احساس مسئولیت کند. 

 رئیس مجلس خبرگان گفت: من در دولت سابق نیز چنین پیشنهادی را مطرح کردم اما این مسئله عملی نشد و نمی خواهم به گونه ای باشد که شرایط طوری رقم بخورد تا مردم همه تقصیرها را به گردن ما بیندازند، به همین خاطر به آقای روحانی گفتم اگر قول می دهید این کار را انجام دهید و امیدواریم که پیشنهادی که آقای روحانی دادند عملی شود.

آیت الله مهدوی کنی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل و مشکلات جهان اسلام و همچنین کشتار مردم مسلمان از سوی گروههای ترویستی با حمایت امریکا و رژیم صهیونیستی در کشورهای سوریه، پاکستان، افغانستان و تعدادی دیگر از کشورهای منطقه افزود: ما باید علاوه بر جریاناتی که در کشور وجود دارد، نسبت به حوادثی که در خارج از کشور اتفاق می افتد نیز پیگیر باشیم. اگر می خواهیم مسلمان واقعی باشیم ، هنگامی که صدای مظلومیت کسی را می شنویم باید پاسخگو باشیم ، در حد توان پاسخ دهیم و سکوت نکنیم.
 
وی همچنین تاکید کرد: دخالت آمریکا و صهیونیست ها در مسائل مسلمانان منفعتی برای مسلمانان ندارد، ما باید در این جریانات بیدار باشیم و سکوت نکنیم و به مسلمانان کمک کنیم. 
 
آیت الله مهدوی کنی افزود: آنها به دنبال این هستند که مسلمان‌ها را به جان همدیگر بیندازند تا بتوانند استفاده خود را بکنند.
 
رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخنان امام راحل(ره) ادامه داد: انقلاب ما انقلابی است که امام(ره) فرمود باید برای مستضعفان یاری دهنده باشد و انقلاب ما انقلاب مستضعفان است.
 
وی افزود: امام(ره) فرمودند در این شهر اگر دیدید مردم به مسائل فرهنگی و دین اهمیت می دهند، بدانید یک روحانی خدمتگزار خدمت می کند لذا حضور یک روحانی خدمتگزار در تمام مراحل زندگی برای هدایت جوانان موثر است.
 
رئیس مجلس خبرگان در پایان خطاب به اعضای مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: من به عنوان برادر کوچکتر عرض می کنم که حضور شما در شهرها مایه برکت و خیر است، یک روحانی خدمتگزار آن است که مجاهد فی سبیل الله باشد.
 
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.