سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون درمان وزارت بهداشت عنوان کرد:

تاخیر در رساندن کودک ‌كهنوجي ‌منجر به مرگ مغزي وی شد/قصور پرستاری را قطعا پیگیری می‌کنیم

معاون درمان وزارت بهداشت دلیل مرگ مغزی شدن کودک سه ساله کهنوجی را تاخیر در رساندن او به مرکز درمانی عنوان کرد و گفت: دادن آمبوبگ به همراه بیمار برای انجام تنفس مصنوعی قطعا یک خطا می باشد که دانشگاه کرمان و ما به طور جد پیگیر این مسئله هستیم.

دکتر امامی رضوی معاون درمان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران در خصوص انتشار مرگ مغزی شدن کودکی سه ساله در کهنوج به دلیل قصور پزشکی گفت: بچه‌ای سه ساله که ساکن یکی از روستاهای قلع گنج شهرستان کهنوج در شهر جیرفت کرمان بوده دچار عقرب گزیدگی شده که والدینش به موقع متوجه اين ‌موضوع نمی‌شوند.


 
وی ادامه داد: بعد از گذشت چند ساعت از عقرب گزیدگی که حال کودک بد می‌شود والدینش او را با دو ساعت تاخیر به مرکز بهداشت شهرستان قلع گنج می برند که بعد از معاینات پزشکی کودک به دلیل بد خیمی حالش به کهنوج اعزام می‌شود.

امامی رضوی با بیان اینکه فاصله طولانی بین کهنوج و روستای قلع گنج باعث هدر شدن وقت می شود عنوان کرد: کودک در بیمارستان 12 فروردین تحت معاینات پزشک عمومی، متخصص اطفال و بیهوشی قرار می گیرد و به دلیل مشکلات تنفسی لوله گذاری برای او انجام می شود باید توجه داشت که به دليل نبودن جا در ICU کودک در اورژانس می ماند و با آمبوبگ به او تنفس داده می شود.
 
معاون درمان وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه در حال حاضر کودک به بخش ICU بیمارستان منتقل  و متصل به دستگاه تنفس مصنوعی است اظهار کرد: عقرب گزیدگی و تاخیر در درمان آن عواقب این چنینی دارد و هم اکنون کودک به دلیل دیر  رسیدن به مرکز درمانی دچار مرگ مغزی شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: البته دادن آمبوبگ به همراه بیمار قطعا یک تخلف است که دانشگاه علوم پزشکی کرمان و معاونت درمان وزارت بهداشت در مقابل این قصور کوتاه نیامده و مسئله را به طور جد پیگیری می کنند چراکه انجام خدمات پرستاری بر عهده کادر پرستاری می باشد و حتی کمبود نیرو هم نباید باعث شود که همراه بیمار کار تنفس مصنوعی را بر عهده گیرد./ع2
برچسب ها: عقرب ، گزیدگی ، تنفس ، مرگ ، مغزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.