سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تدارك ويژه شبكه دو براي دهه كرامت

همزمان با آغاز دهه كرامت و ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت امام رضا(ع) شبكه دو برنامه‌هاي مختلفي براي پخش در نظر گرفته است.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي رسانه ملي؛  برنامه پابوس به همت گروه معارف شبكه دو از 16 تا 26 شهريور با اجراي رسالت بوذري از حرم مطهر حضرت معصومه روي انتن تلويزيون مي رود. اين برنامه هر شب از ساعت 21 تا 21:30 پخش خواهد شد و پيام ابراهيم پور تهيه كنندگي آن را بر عهده دارد.  جنگ  تابستاني «ساحل رامسر» به تهيه كنندگي اميد محمدنژاد و با اجراي عبدالله روا از 13 شهريور روي آنتن شبكه دو مي رود.

از جمله برنامه‌هاي شبكه دو براي دهه كرامت مي‌توان به جنگ «ساحل رامسر» و «ويژه برنامه پابوس» اشاره كرد .
 
مدير گروه اجتماعي شبكه دو اعلام كرد : اين برنامه با هدف معرفي جاذبه هاي گردشگري ايراني به ويژ شهرستان رامسر روي آنتن مي رود و پخش آن تا 2 مهر ادامه خواهد داشت . مهدي آذرمكان گفت: اين جنگ تركيبي با دعوت از چهره‌هاي شاخص فرهنگي و هنري و تدارك برنامه هاي شاد و جذاب تلاش مي كند تا در روزهاي پاياني فصل تابستان اوقات خوشي را براي عموم مردم ايجاد كند.  
 
مدير گروه خانواده شبكه دو  نيز اعلام كرد برنامه‌هاي «خونه زندگي» و «عصر خانواده» در دهه كرامت با محوريت شأنيت بخشيدن و بالا بردن اعتماد به نفس دختران روي آنتن تلويزيون مي‌روند .
 
مريم جلالي  گفت: برنامه «خونه زندگي» به تهيه كنندگي غلامرضا بختياري 16شهريور با طراحي ويژه‌اي به تلويزيون بازمي‌گردد. اين برنامه صبحگاهي تا 31 شهريوربه فرآيند تكوين شخصيت دختران از زمان تولد تا زماني كه از خانه پدر به خانه همسران خود مي‌روند، مي‌پردازد.  
 
وي گفت: در اين برنامه بسياري از مناسك اجتماعي مربوط به دختران از هديه دادن و ماه عسل گرفته تا هر موضوع ديگري كه مي‌توان آن را در رسانه مطرح كرد، مستندسازي خواهد شد. جلالي افزود: در اين ايام برنامه «عصر خانواده» هم به مهارت‌هايي مي‌پردازد كه دختران در جامعه امروز به آنها احتياج دارند.  به گفته جلالي اين ويژه برنامه ها با حضور خانواده ها و دختراني كه در سايت خانواده سرآمد نام نويسي كردند، روي آنتن مي رود .
 
جلالي گفت: آموزه‌هاي ديني ما بر اهميت دختر و توجه به رشد عاطفي آن‌ها به عنوان مادران آينده تاكيد بسيار دارد اين مسئله بسيار مورد توجه معمار جمهوري اسلامي هم بوده است، تا جايي كه وقتي امام خميني(ره) در سال 1340  قصد كردند كه مدرسه‌اي (رفاه) در ايران تاسيس كند، اقدام به ايجاد يك مدرسه دخترانه كردند، چرا كه باور داشتند اين مادران آينده  هستند كه ويژگي‌هاي نسلي بعد را تبيين مي‌كنند.
 
 برنامه‌هاي نوجوانانه «فرش سپيد» و «سپيد پر رنگ» در دهه كرامت به صورت ويژه روي آنتن شبكه دو مي‌رود.  
 
«سپيد پر رنگ» ويژه برنامه‌هاي خود را با ولادت حضرت معصومه سلام الله عليها آغاز و با ويژه برنامه‌هاي ولادت با سعادت امام رضا عليه السلام به پايان مي‌برد.
 
 با توجه به رابطه خواهر و برادري حضرت معصومه سلام الله عليها و امام رضا عليه السلام موضوع هفته نخست دهه كرامت اين برنامه  به اهميت روابط خواهر و برادري داده شده و در آن از حضور خواهر و برادران چهره استفاده مي‌شود. سارا رسول زاده اجرا اين بخش را بر عهده خواهد داشت.
 
هفته دوم ويژه برنامه دهه كرامت «فرش سپيد» هم با اجراي نويد جعفرزاده و با حضور نوجوانان مشهدي و خادمان نوجوان حرم مطهر امام رضا عيله السلام از اين مكان مقدس روي آنتن مي‌رود.  
 
بر اساس اعلام گروه نوجوان شبكه دو موضوع در هفته كرامت 16 تا 26 شهريور هم مسابقه برنامه «فرش سپيد» به مجموعه خاطرات مخاطبان در قالب فيلم عكس و دل نوشته‌هايي درباره امام رضا (ع) و سفر به مشهد اختصاص داده شده است. همچنين گزارشي از خبرنگار افتخاري اين برنامه احمدرضا كرماني از شهر مشهد از بارگاه ملكوتي امام رضا (ع) پخش مي‌شود.
 
«فرش سپيد» و «سپيد پر رنگ» از برنامه هاي گروه نوجوان شبكه دو سيما هستند كه از شنبه تا پنجشنبه هر هفته روي آنتن تلويزيون مي‌روند./ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.