سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

مهلت ارسال مقاله به همایش بین المللی اخلاق تولید مثل فارس

علاقه مندان به شركت در نخستين كنگره بين المللي اخلاق توليد مثل و سومين همايش ملي اخلاق و شيوه هاي نوين درمان ناباروري تا ۱۰ مهرماه امسال فرصت ارسال مقاله را دارند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، مدير روابط عمومي و امور بين الملل دانشگاه علوم پزشكي جهرم گفت: يكي از اهداف برگزاري كنگره بين المللي اخلاق توليد مثل كه با عنوان روند كنترل جمعيت در كشورهاي اسلامي از ۲۷ تا ۲۹ آذرامسال به ميزباني جهرم برگزار مي شود، شناسايي آثار و پيامده هاي كنترل جمعيت در جهان اسلام است.
مجيد ارجمند افزود: همچنين هماهنگي مراكز بهداشتي جهان اسلام درمساله كنترل جمعيت، هم افزايي بيشترمراكزفقهي و ديني با تشكل‌هاي پزشكي براي تحقق اهداف باروري و توانمندسازي خانواده هاي مسلمان دراين زمينه از ديگر اهداف برگزاري اين كنگره به شمار مي آيد.
ارجمند ادامه داد: با توجه به اين كه شيوه هاي نوين درمان ناباروري در ۳۰سال اخير مباحث گوناگون اخلاقي ، ديني ، حقوقي ، فلسفي ، روانشناختي و جامعه شناختي را در جهان علم برانگيخته است، به گونه اي برنامه ريزي شده است تا با بهره‌مندي از تجربيات گذشته دو دوره همايش ملي اخلاق و شيوه هاي نوين درمان ناباروري دركشور، سومين همايش را همزمان با نخستين كنگره بين المللي اخلاق توليد مثل برگزار كنيم.
وي بیان کرد: با توجه به اين رويكرد ، تلاش براين است تا گامي بلند براي تحقق تمدن نوين اسلامي برداشته شود تا نمايانگرهرچه بيشتر توانمندي فرهنگ اسلامي و دانش ايراني در حل مسائل جامعه انساني و پيشبرد هماهنگ علم و اخلاق باشد.
ارجمند افزود: براي تحقق این اهداف از محققان، دانشگاهيان، دانشجويان و متخصصان حوزه اخلاق پزشكي و ناباروري دعوت مي‌كنيم تا آخرين يافته‌ها، تحقيقات و تجارب موفق در زمينه مطالعات موردي و نظريات و تئوري‌هاي جديد را با ديگرعلاقه مندان به اشتراك گذارند.
وي گفت: ازعمده محورهاي اين همايش مي توان به بهداشت و كنترل جمعيت در جهان اسلام، افزايش جمعيت فرصت يا تهديد، ابعاد روانشناختي، جامعه شناسي، فرهنگي و اقتصادي كنترل جمعيت در كشورهاي اسلامي اشاره كرد.
ارجمند ادامه داد: پيامدهاي اخلاقي و فقهي كاهش ميزان باروري، توانمندسازي خانواده ها در تحقق اهداف باروري و قانون اهداي جنين و چالش هاي ناشي از آن در نظام درمان ناباروري ايران از ديگر محورهاي اين همايش است.
ارجمند بیان کرد: علاقه مندان مي توانند مقاله هاي خود را تا ۱۰مهرماه به نشاني جهرم - انتهاي بلوار استاد مطهري دانشگاه علوم پزشكي جهرم، دبيرخانه همايش بين المللي اخلاق توليد مثل، ارسال و يا براي كسب اطلاعات بيشتر در اين زمينه به نشاني الكترونيكيhttp://www.jums.ac.ir مراجعه كنند.
شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ كيلومتري جنوب شرقي شيراز قرار دارد./س

برچسب ها: مهلت ، مقاله ، فارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.