سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ازسرگیری تحويل نفت به نيروهاي ناتو در افغانستان از طريق پاکستان

مقامات پاکستاني اعلام کردند تحويل نفت به نيروهاي ناتو در افغانستان از طريق پاکستان با تقويت تدابير امنيتي پس از سه ماه وقفه ناشي از حملات مکرر به کاروان هاي سوخت رسان از سرگرفته شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ کاميونداران پاکستاني ماه ژوئن انتقال نفت را از بندر کراچي در جنوب در درياي عرب تا ترخام در جنوب غرب در مرز افغانستان در اعتراض به حملات شورشيان  متوقف کرده بودند.

زاهد خان افريدي از پيمانکاران پاکستاني ناتو اعلام کرد:«ما چهارشنبه پس از به خدمت گرفتن يک شرکت خصوصي که امنيت کاروان هاي ما را  از کراچي تا ترخام تامين مي کند، تحويل نفت را از سرگرفتيم.» افريدي افزود :« چهار دستگاه کاميون چهارشنبه به گذرگاه مرزي ترخام عزيمت کردند.»

وي تصريح کرد شبه نظاميان پاکستاني اين خودروها را همراهي مي کردند.» معراج خان از مقامات بلند پايه محلي و منابع امنيتي پاکستاني نيز ازسرگيري تحويل سوخت را به نيروهاي ناتو از طريق پاکستان تاييد کردند.

مقامات پاکستاني پيش از اين انتقال نفت را به نيروهاي ناتو در طول چند ماه در اعتراض به حمله هوايي آمريکا که به کشته شدن 24 نظامي پاکستاني در نوامبر 2011 منجر شد ، متوقف کرده بود. پاکستان و آمريکا که روابط پرفراز و نشيبي دارند پيماني را امضا کرده اند که انتقال نفت براي ماموريت ناتو در افغانستان تا پايان سال 2015 پيش بيني مي کند.
برچسب ها: پاکستان ، افغانستان ، ناتو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.