سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عنایت بخشی:

جشنواره کودک در سال‌های اخیر با استقبال پرشور مخاطب روبرو شد

عنایت بخشی معتقد است که میزان موفقیت هر جشنواره به مخاطب آن است و جشنواره کودک و نوجوان به خصوص در سال‌های اخیر با استقبال پرشور مخاطب مواجه شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبري جشنواره بين المللي فيلم‌هاي كودكان و نوجوانان، "عنایت بخشی" بازیگر قدیمی سینمای ایران  درباره وضعیت سینمای کودک گفت: جشنواره فیلم کودک و نوجوان یکی از جشنواره‌های مهم و تاثیرگذار سینمای ایران است. این جشنواره به دلیل حضور فیلم‌های جذاب، برگزاری خوب و حرفه‌ای و حضور کودکان و نوجوانان، با شور و نشاط خوبی برگزار می‌شود و یکی از جشنواره‌های پرمخاطب به حساب می‌آید.

بازیگر «مسافران» و «سگ کشی» با تاکید بر نیاز جشنواره‌ها به داشتن مخاطب افزود: میزان موفقیت هر جشنواره‌ای با تعداد مخاطبانش سنجش می‌شود و اگر جشنواره‌ای بدون مخاطب برگزار شود، مشخص می‌شود که در اهداف برگزاریش ناموفق بوده است. جشنواره کودک و نوجوان در دوره‌های برگزاریش به خصوص در سال‌های اخیر با استقبال پرشور مخاطب مواجه شد و کودکان با حضور در سالن‌های نمایش دهنده فیلم‌ها نشان داده‌اند که به فیلم کودک علاقمند هستند و با حضورشان به جشنواره تخصصی‌شان اعتبار و هویت بخشیده‌اند.

بازیگر «گوزنها» و «شکار» با اشاره به لزوم تولیدات فیلم‌های جذاب برای مخاطبان کودک تاکید کرد: کودکان موقعی با فیلمی ارتباط برقرار می‌کنند که فیلم بتواند به زبان ساده ضمن بیان مسائل آموزشی و تربیتی، جذابیت‌های لازم را برای آنها داشته باشند. فیلم‌هایی که سازندگانشان بخواهند حرف‌های فلسفی و بزرگسالانه بزنند و فقط چند کودک در آنها حضور داشته باشند، برای مخاطب کودک جذاب و قابل توجه نیست و در نمایش و اکران شکست می‌خورند.

بیست‌ و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به دبیری «سیداحمد میرعلایی» با گرامیداشت مقام پیامبر اکرم (ص) پدر آسمانی کودکان دنیا، در بخش‌های مسابقه سینمای بین‌الملل، مسابقه سینمای ایران و مسابقه فیلمنامه‌نویسی از 15 تا 19 مهر ماه در اصفهان برگزار خواهد شد./ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.